Projektassistent (1-2 stycken)

Göteborgs universitet / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg, Partille, Lysekil, Uddevalla, Vänersborg eller i hela Sverige

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 38 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

Handelshögskolan har, med sina drygt 8300 studenter, 450 anställda, 150 internationella partneruniversitet, sina huvudämnen inom ekonomi och juridik, en unik bredd.

Handelshögskolan har ett brett samarbete med näringslivet och inom avdelningen för Externa relationer har skolan samlat ett antal former för samverkan. Här hittar du Partnerprogrammet, Alumniverksamheten och Career Service. På Externa relationer finns även Handelshögskolans evenemang- och kommunikationsavdelning. Vi behöver nu förstärkning av en till två studenter på timbasis för anställning som projektassistent. Är du en av dem?

Publiceringsdatum
2018-04-05

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som är student och är intresserad av ett extraarbete vid sidan av studierna. Dina främsta uppgifter kommer att vara förberedelser och genomförande av våra event, löpande administration såsom uppdateringar av skolans företags- och alumndatabas samt informationshantering. Du kommer även att tillsammans med ordinarie personal informera om Career Service verksamhet på arbetsmarknadsmässor, som exempelvis GADDEN, GAIUS, m.fl

Kvalifikationer
Vi söker dig som är student på Handelshögskolan och har gärna minst två år kvar på din utbildning. Du behärskar svenska i tal och skrift.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av och/eller intresse för:

• Administration och event
• Arbete i databaser och med Officepaketet
• Informera och marknadsföra

Har du även erfarenhet av och intresse för foto, digital bild- & textbearbetning är det meriterande.

Som person är du:

• Ansvarstagande
• Strukturerad och självgående
• Serviceinriktad
• Noggrann
• Stresstålig

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och din förmåga att representera verksamheten.

Anställning

Anställningen är tidsbegränsad under två år och är en intermittent anställning (timanställning). Arbetstiderna innefattar både dag- och kvällstid, timlön utgår enligt överenskommelse.

Arbetets omfattning kan variera över tid och du kan själv styra hur mycket arbete du tar på dig.

Arbetet är koncentrerat till terminstid. Under sommaren är det inget arbete. Anställningen påbörjas under senvåren och har sedan uppehåll över sommaren och startar igen från och med höstterminens start.

Kontaktuppgifter för anställningen

Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta Ingmarie Karlgren, 031-786 54 67, ingmarie.karlgren@handels.gu.se eller Hannah Larsson, 031-786 5405 hannah.larsson@handels.gu.se

Fackliga organisationer

Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersoner

Så ansöker du
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Sista dag att ansöka är 25 april 2018

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Överklagande:

Om du vill överklaga ett beslut till Överklagandenämnden för högskolan ska du göra det skriftligt. I skrivelsen ska du ange vilket beslut som överklagas och den ändring i beslutet som du begär. Det är också viktigt att du motiverar varför denna ändring bör göras. I skrivelsen ska också anges det diarienummer som finns på beslutet. Du ska också skriva under överklagandet och ange din adress (gärna även telefonnummer och e-postadress). Ett beslut får endast överklagas av den som beslutet angår.

Skrivelsen ställs till Överklagandenämnden för högskolan och skickas till:

Göteborgs universitet
Registraturet
Box 100
405 30 Göteborg

Skrivelsen ska vara inkommen inom tre (3) veckor från den dag beslutet anslogs på Göteborgs universitets anslagstavla. Om skrivelsen kommer in för sent kommer den att avvisas.

Varaktighet, arbetstid
Deltid/ Ej specificerat

Ersättning
Timlön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs universitet

Adress
Göteborgs universitet
Vasaplatsen 1
40530 Göteborg

Kontorsadress
Vasaplatsen 1

Jobbnummer
4063471

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs universitet: