Projektadministratör till Trafikverket i Eskilstuna

Novare Bemanning AB / Administratörsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Eskilstuna, Västerås, Strängnäs, Enköping, Örebro eller i hela Sverige

Trafikverket gör Sverige närmare. För att allt ska fungera måste vi kunna ta oss till varandra. Det handlar om allt från arbetspendling, släktkalas och matcher som ska spelas, till gods som ska levereras och tomater som ska hamna på tallriken. Här har Trafikverket en avgörande roll. De har ansvaret för att underhålla och rusta upp tiotusentals mil av järnväg, vägar och färjeförbindelser. Samtidigt utvecklar Trafikverket hela infrastrukturen genom innovativa lösningar som bidrar till att nå både klimatmålen och nollvisionen. Men framför allt ser myndigheten till att korta avstånden mellan människor och företag. Mellan stad och land. Mellan generationer och landsändar. Och mellan dig och de som är viktiga för dig. Arbetsgivare: Novare Bemanning

Är du administratör med god känsla för service? Drivs du av att samarbeta med andra och skapa förändring? Då är det dig vi söker! Nu letar vi efter en projektadministratör till Trafikverket i Eskilstuna.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Distriktet har idag två assistenter som tillsammans stödjer de sju projektenheterna och distriktsledningen med olika typer av administrativa arbetsuppgifter. Från årsskiftet 2023/2024 kommer det att ske en förändring och i stället för assistenter ska det finnas projektadministratörer på projektenheterna och ledningsstöd för regionledningen.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

sköta administrativa rutiner
planera och samordna
arbeta utifrån fastlagda rutiner
vara ett operativt stöd för verksamheten
hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering, sortering och posthantering)
hantera många kontakter med anställda, resurskonsulter och uppdragskonsulter
göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
göra kalenderbokningar, mötesbokningar
utföra reseplanering
fatta egna beslut utifrån redan kända handlingsalternativ
projektplanering och uppföljning av projekt

Krav för tjänsten

Gymnasium eller likvärdig utbildning.
Trafikverket bedömer vad som är relevant (Detta krav kommer att verifieras med utbildningsbevis)
Mycket goda kunskaper i MS Office, framför allt Word och Excel
Minst tre (3) års (36 månader) erfarenhet av arbete i rollen administratör/assistent.
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift.

De två sistnämnda kriterierna kommer att verifieras genom godkänt rerferensuppdrag.

Meriterande krav

Minst 18 månaders erfarenhet av administrativ roll vid svensk statlig myndighet eller region.

Ovanstående meriterande krav kommer att verifieras genom godkänt rerferensuppdrag

Uppdragsperiod och omfattning

Uppdraget är på heltid och ska påbörjas 2023-11-13 eller snarast efter kontraktstecknande enligt överenskommelse och pågå i tolv månader från startdatum men möjlighet till ytterligare 24 månaders förlängning. Uppdraget utförs huvudsakligen på myndighetens kontor i Eskilstuna men kan utföras på distans enligt överenskommelse.

Ansökan

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-10-29. Du är varmt välkommen!

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Fredrik Ramel på fredrik.ramel@novare.se

Hoppas vi ses!

Som konsult hos oss

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782), https://novare.se/bemanning

Arbetsplats
Novare Bemanning

Jobbnummer
8194288

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Bemanning AB: