Projektadministratör på deltid

Future People AB / Administratörsjobb / Stockholm
2023-10-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Projektadministratör på deltid" (publicerad 2023-10-24) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Future People AB i Stockholm, Solna, Järfälla, Täby, Södertälje eller i hela Sverige

Vi på Future People söker en projektadministratör på deltid till myndighet på Kungsholmen. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.

Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!

Vår kund är en myndighet inom trafiksektorn som arbetar för att underlätta vardagen för invånarna som reser och pendlar i Stockholm stad. Det här är en myndighet med ett stort engagemang och stolthet över deras viktiga samhällsuppdrag. Du som konsult kommer få vara med på en viktig resa och tillsammans med myndighetens medarbetare få vara med och bidra till en bättre vardag för invånarna i Stockholms stad.

Projektadministratören är spindeln i nätet med många kontaktytor, både internt och externt. Som administratör samverkar du brett med bl a gruppchef, projektadministratörer, projektledare, projektmedlemmar, sponsorer, chefer samt externa leverantörer och entreprenörer. Administratören behöver ha en god prioriteringsförmåga och vana av att arbeta med många uppgifter samtidigt. Som administratör ska du som främsta arbetsuppgift stötta kollegorna med administrativa uppgifter. Administratören ska vara beställaren behjälplig och bidra till att effektivisera verksamheten genom att stödja medarbetarna och skapa struktur.

Publiceringsdatum
2023-10-17

Dina arbetsuppgifter
• Utföra dokumenthantering enligt myndighetens rutiner och riktlinjer

• Stötta i digitala projektverktyg och i rapportering

• Diarieföra handlingar i myndighetens system EDIT samt vara behjälplig vid begäran om offentliga handlingar från extern part.

• Vid behov skriva protokoll vid möten, arrangemang och workshops samt distribuera och arkivera material.

• Utföra mötesbokningar, resebeställningar och tidsplanering.

• Hantera beställningar av IT och kontorsmaterial.

• Fakturahantering i TF:s ekonomihanteringssystem Agresso.

• Vara behjälplig vid nyanställningar.

• Bistå vid anskaffning och avslut av konsultuppdrag.

• Bistå med verksamhetsspecifik introduktion till nya personer.

• Medverka och bidra till utveckling av myndighetens administratörsnätverk.

• Vara behjälplig med arbetsuppgifter som närmaste chef/projektledare önskar.

Krav för tjänsten:

• Gymnasial examen med relevant inriktning.

• Dokumenterad erfarenhet av tidigare administrativt arbete.

• Goda kunskaper i Office-paketet och god datorvana i allmänhet.

• Mycket god kommunikationsförmåga i både tal och skrift.

Meriterande för tjänsten:

• Erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet.

• Erfarenhet av att arbeta i projektform.

Personliga egenskaper och arbetsmiljö

Vi har ett gediget samarbete med myndigheten idag och har konsulter på plats på flera avdelningar. Arbetsplatsen präglas av en välkomnade miljö där du som konsult har goda möjligheter att utvecklas och växa inom organisationen. Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet.

För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Omfattning: 50% till den 30/4-2024 med goda möjligheter till förlängning.

Start: 30/10-2023.

Sista ansökningsdagen: 25/10-2023.

Du söker tjänsten på futurepeople.se

Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.

Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Välkommen till oss på Future People!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Future People AB (org.nr 559389-7274), http://www.futurepeople.se

Arbetsplats
Future People

Kontakt
Therese
therese.lonnberg@futurepeople.se

Jobbnummer
8197233

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Future People AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Future People AB: