Projekt Controller, längre uppdrag i Mälardalen
Experis AB / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Lindesberg,
Arboga eller i
hela Sverige Är du Projekt Controller som söker nya utmaningar? Eller Business Controller som vill utvecklas mot projektcontrolling? Experis Finance erbjuder dig ett långsiktigt samarbete för just din kompetens och din karriärplan.
Experis Finance arbetar med längre konsultuppdrag för dig som är intresserad av konsultrollen och som vill arbeta hos medelstora och större, internationella företag inom Ekonomi, HR och Inköp.
Experis Finance har kunder och Experis-kontor i Eskilstuna, Västerås och Örebro.
Publiceringsdatum2016-05-25Dina arbetsuppgifterI rollen som Projekt Controller arbetar du nära verksamheten och har en central och ansvarsfull roll där ditt huvudsakliga arbete är att stötta i delar av verksamheten med att styra och kontrollera projektens intäkter och kostnader. Du arbetar aktivt med kompetensutveckling och förbättring av företagets rutiner inom projektcontrolling.
Varje uppdrag har huvudsakligt fokus på controllerarbete med att:
• Stödja projektarbete med uppföljnings- och rapporteringsstrukturer, budgetering, fakturering, och prognoser gällande projekten i verksamhete.
• Samarbete med kollegor och uppföljning, analys, projektgenomgångar och prognosuppdateringar
• Kontrollera att givna riktlinjer för projektverksamheten följs
• Aktivt och i ett tidigt skede identifiera projekt som avviker negativt, och arbeta med förbättringar
• Delta i arbetet med att ta fram ekonomi- och controlling-modellen
• Stödja chefer och och Projektledare i budgetering, uppföljning och rapportering
• Delta i utvecklings-och förbättringsarbete i både arbetsmetodik och system
Vem är du?
Vi tror att du är en jordnära person med några års erfarenhet från arbete som projektcontroller eller Business Controller, gärna i medelstora eller större företag. Civilekonomexamen eller motsvarande, goda kunskaper i Officepaketet och att behärska svenska och engelska i både tal och skrift är förutsättningar för att du ska klara dina uppgifter.
Erfarenhet från affärssystem är ett krav, och erfarenhet inom SAP är meriterande.
Du är analytisk och sifferorienterad, initiativrik och självständig. Ditt arbete präglas av struktur och helhetssyn. En annan viktig del är att du är kommunikativ och trivs i roller som präglas av samarbete.
Vad kan vi erbjuda dig?
Experis är ett värderingsstyrt bolag med våra konsulters karriärmål i fokus. Hos oss får du en trygg anställning enligt Experis kollektivavtal och ett personlig, långsiktigt samarbete med Experis och din konsultchef. Din konsultchef är
• Specialist på kompetens inom Finance
• Har mycket god kunskap om din lokala arbetsmarknad
• Har mycket god relation till våra kunder
• Öppnar dörrar till nya möjligheter i uppdrag, arbete och utveckling
Kontaktperson för detta jobbDu söker tjänsten via ansökningslänken med registrerad CV. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. Är du fundersam om rollen som konsult är rätt för dig? Kontakta gärna Experis Finance kollega Talent Sourcer Lisa Andelius på .
Välkommen med din ansökan redan idag!
Experis Finance, region Mälardalen ökar igen! Vi söker dig som vill, tillsammans med oss, fortsätta vår tillväxtresa.
Sökord: Controller, Business Controller, Projekt Controller, verksamhetsuppföljning, rapportering, analys, budget, prognos, projektekonom, projekt, fakturering, SAP, konsult, Västerås, Eskilstuna, Örebro.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-01
Ange följande referens när du ansöker: 3982
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Aurell-Sundvall 08 - 736 29 66
aau@se.experis.comFöretagExperis AB
AdressExperis AB
70342
70342 1880
KontorsadressRademachergatan 8, Eskilstuna
Jobbnummer 2867022
Observera att sista ansökningsdag har passerat.