Programsekreterare till vård- och omsorgskontoret
Norrköpings kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Norrköping
2013-03-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Programsekreterare till vård- och omsorgskontoret" (publicerad 2013-08-12) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping,
Söderköping,
Linköping,
Åtvidaberg,
Motala eller i
hela Sverige Norrköping är en stad i ständig förvandling. Vår befolkning växer, och vi har en potential som bara begränsas av oss själva. Vi brukar säga att kraften kommer ur kreativitet och våra 9 000 medarbetare. Genom att planera och driva en ständig utveckling skapar vi förutsättningar för ett nytt, spännande Norrköping. En kreativ mötesplats för människor och möjligheter.
Vår verksamhet
Vård- och omsorgsprogrammet är en central enhet inom vård- och omsorgskontoret med övergripande berednings- planerings- och utvecklingsansvar. Vård- och omsorgsprogrammet består av en programansvarig, nio programsekreterare, en socialt ansvarig samordnare samt en teknisk support.
Publiceringsdatum2013-03-13Dina arbetsuppgifterVi söker en programsekreterare som ska samordna och ansvara för frågor kring avgiftssystem och taxor samt ansvara för att sammanställa och analysera planeringsförutsättningar och verksamhetsstatistik för kommunens äldre- och funktionshindersomsorg. Arbetet som programsekreterare innebär att ta fram beslutsunderlag till kommunfullmäktige, kommunstyrelse och vård- och omsorgsnämnd samt vård- och omsorgskontorets ledningsgrupp. Arbetet omfattar även att ta fram rapporter på kommunnivå utifrån nationella öppna jämförelser. I rollen som programsekreterare kommer du i huvudsak att samarbeta med övriga programsekreterare, vård- och omsorgskontorets ekonomienhet, myndighetsutövning, support för verksamhetssystem, informatör och medicinskt ansvariga samt kommunens statistiker och jurister.
ProfilVi söker dig som har relevant högskoleutbildning för arbetet. Du ska ha erfarenhet och goda kunskaper från utrednings-, statistik- analysarbete. Du ska ha kunskap om de lagområden och dess tillämpning som är gällande inom kommunal omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning. Erfarenhet av att arbeta i offentlig verksamhet och arbete med avgifts- och taxesystem är meriterande. Vi vill att du är strukturerad, analytisk och har lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter. Du är även självgående och har lätt för att samarbeta och kan anpassa din kommunikation till olika situationer. Du ska ha förmåga att väga samman komplex information och olika typer av hänsynstagande och visa omdöme vid uttalanden, agerande och beslut. Du ska kunna producera egna dokument av god kvalitét. B-körkort är meriterande.
Mer information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med tillträde snarast efter överenskommelse.
Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du Gunilla Lundberg, programansvarig, 011 - 15 15 81.
Din ansökan vill vi ha senast 31 mars.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Arbetstider och omfattningTillsvidareanställning , Heltid , Dag
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNorrköpings kommun
AdressNorrköpings kommun
Rådhuset (Ej för ansökningar)
60181 Norrköping
Jobbnummer 1493155
Observera att sista ansökningsdag har passerat.