Produktionsplanerare till Coca-Cola
Adecco Sweden AB / Maskiningenjörsjobb / Haninge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla maskiningenjörsjobb i Haninge,
Ödeshög,
Hjo,
Vadstena,
Boxholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Haninge,
Ödeshög,
Hjo,
Vadstena,
Boxholm eller i
hela Sverige Produktionsplanerare till Coca-Cola Enterprises Sverige
From a secret recipe to a bold idea and very proud traditions we build the future. Coca-Cola Enterprises is one of the world's largest Coca-Cola bottlers operating locally in eight territories in Western Europe. We manufacture, distribute, sell and market some of the world's best brands in non-alcoholic beverages. Our vision is to be the best beverage sales and customer service company. Best means establishing a winning and inclusive culture, being our customers' most valued supplier, and always strive to do our business in a sustainable way.
At Coca-Cola Enterprises Sverige we employ 800 employees within Supply Chain, Commercial and support functions. The Swedish headquarter, central warehouse and manufacturing site is located in Jordbro, south of Stockholm. Some of the brands you will find in our portfolio are, Coca-Cola®, Fanta®, Sprite®, Bonaqua®, MER®, Powerade®, glaceau vitaminwater® and Burn®.
Vi letar efter en driven produktionsplanerare med målet att skapa effektiva och hållbara planer för produktionslinjerna
Ledande varumärken, duktiga medarbetare, ständig utveckling och fördelarna det för med sig - det är grunden till vår framgång. Vår framgång beror också på att våra medarbetare törstar efter samma sak: att utforska nya områden, att tänja på gränserna och att ta sig an utmaningarna i en snabbrörlig bransch.
Knyter du lätt kontakter och påverkar människor du möter? Kan du hålla tempot så att vi kan fortsätta växa? Är din vilja att vinna stor nog för att göra skillnad?
Som vår nya produktionsplanerare är du ansvarig för att produktionsplanen är så effektivt optimerad som möjligt. Du ska sträva efter ett högt linjeutnyttjande, där du som ansvarig koordinerar och kommunicerar ut de förändringar som berör produktion, lager och de andra i planeringsteamet. Du lägger ett detaljerat schema varje vecka för att säkra upp både bemanning och material. Målet är att minska antal stopp i produktion. En stor del av ditt jobb innebär uppföljning och att skaffa dig en överblick över underhållsbehovet. Viktigt att du kan göra en konsekvensanalys, och lätt kan skapa dig en förståelse för vad som händer om du prioriterar ett underhåll framför ett annat.
Du bevakar kundens behov och styr produktionen mot att minimera restsituationer till kund. Rollen kräver ett bra samarbete med central planering för att både optimera kundens behov samt att göra en så optimal produktionsplan som möjligt.
Ständigt förbättringsarbete är i fokus, där du dessutom förväntas ha ett nära samarbete med bland annat bemannings- och råmaterialplanerare, där ni tillsammans ser till att jobba för kvalitet, LU och hållbarhet.
Du kan förvänta dig mycket kontakt med olika avdelningar inom företaget, i syfte att samla in relevant information för att kunna bygga produktionsplanen men också för att informera berörda om hur planen ser ut framöver. Du kommer också vara den som har kontakten med våra externa leverantörer i de fall vi behöver reservdelar eller annat material som vi inte har hemma. Du rapporterar till produktionschefen.
Publiceringsdatum2016-02-15KvalifikationerFör att lyckas i rollen behöver du
• Minst gymnasieutbildning, universitetsutbildning är meriterand, gärna ingenjör med inriktning på IT och produktion eller motsvarande
• Ett till några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Erfarenhet av underhållsarbete är meriterande
• Kunskap i något underhållssystem, gärna DIVA som vi jobbar i
• Kunskaper inom SAP är meriterande
• Goda kunskaper i office-paketet, samt engelska
Dessutom tror vi att du har en god förmåga att planera och utveckla dina arbetsuppgifter på ett självständigt, analytiskt samt strukturerat sätt. Som person är du van vid att ta egna initiativ och du baserar dina beslut på ett väl genomarbetat underlag. Du är noggrann och ser inte förbi kritiska detaljer. Du är kommunikativ och är van vid att föra fram din åsikt och är inte rädd för att säga vad du tycker. Du har en förmåga att påverka folk i din omgivning, och har inga problem med att stå på dig trots motstånd. Att jobba flexibelt och att anpassa efter förändrade omständigheter ser du som utmanande och är något du är van vid.
Vi värdesätter en varierad personalstyrka och välkomnar därför dig att söka oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund.
Vi erbjuder
Hos oss får du en internationell arbetsplats med stort fokus på hållbarhet i alla led. Utveckling genom vår utbildningsakademi, förmåner för att främja en aktiv och hälsosam livsstil, marknadsmässig lön, pension och självklart får du dricka hur mycket du vill av våra drycker på jobbet.
You may join for the brand but stay for the people!
Vid denna rekrytering samarbetarCoca-Cola Enterprises med Adecco. Du söker tjänsten genom att skicka in din ansökan med CV och ett personligt brev. Urvalet sker löpande och sista ansökningsdag är 2016-02-29. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Jesper Bedinger på tel. 08-598 980 54. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid / Tillsvidare, 6 månders provanställning
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-29
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJesper Bedinger 08-59898054
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM
KontorsadressKungsgatan 60
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2670236
Observera att sista ansökningsdag har passerat.