Processorienterad Redovisningskonsult inom leverantörsreskontra

2Complete AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2017-06-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Processorienterad Redovisningskonsult inom leverantörsreskontra" (publicerad 2017-08-11) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos 2Complete AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Dina arbetsuppgifter
I din roll som Redovisningskonsult kommer du vara leveransansvarig för leverantörsreskontra för en av företagets största kund. Du kommer bli en del av ett team och arbeta processorienterat med fokus på leverantörsreskontra, där en stor del av leveransen sköts via kundens nearshoringlösning. Det innebär att rollen innefattar samordning/koordination av leveransen internt, gentemot övriga konsulter som arbetar mot kunden. Du kommer även arbeta med att utveckla och se över processer, förbättringar och automatiseringar av kunduppdragen samt kvalitetssäkring av ditt eget, men även dina kollegors arbete. Dina främsta arbetsuppgifter kommer innebära följande:

• Processansvar och löpande bidra med förbättringar
• Leverantörsreskontra
• Support till nearshoring personal i löpande reskontraarbete
• Leveransansvarig i dialogen med kund och utveckling av kunduppdraget tillsammans med ditt team
• Arbete med inkassokrav och eventuella KFM-ärenden
• Framtagande av KPIer för rapportering till kund
• Deltagande i driftmöten med kund
• Kvalitetssäkring


Om företaget
Vår kund är en av de ledande i branschen på digitalisering och automatisering av processer. Deras mission är att med stöd av en av marknadens bästa outsourcingplattformar, utveckla anpassade lösningar tillsammans med våra kunder och visa vad en modern ekonomifunktion kan vara.



Din profil
Kompetenskrav: För att lyckas i rollen som redovisningskonsult ser vi gärna att du har en eftergymnasial ekonomisk utbildning samt några års erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra. Du är en van användare av Excel och du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Meriterande med kunskaper i EFH, DCE, Proceedo, Visma Business och Visma Control.

Personliga egenskaper: Som person är du affärsmässig, noggrann, ansvarsfull och du har en naturlig fallenhet att skapa goda relationer med dina kunder. Vidare är du en lagspelare som sprider glädje och positiv energi till dina kollegor.


Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Margareta Meek på telefon 070-942 59 95 eller margareta.meek@2complete.se


Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, från juniora tjänster till chefer- och specialister.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-06-29

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-13
Ange följande referens när du ansöker: 1046
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Margareta Meek

Företag
2Complete AB

Adress
2Complete AB
Sveavägen 33
11134 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 33

Jobbnummer
3581319

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från 2Complete AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos 2Complete AB: