Processledare inköpsprocessen (e-handel) till Upphandlingsbyrån

Umeå kommun, Stöd, Ekonomi, Upphandling / Inköpar- och marknadsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Umeå kommun, Stöd, Ekonomi, Upphandling i Umeå

Det finns flera bra anledningar till varför det är intressant, roligt och utmanande att arbeta i Umeå kommun.

Den främsta är att vi alla i kommunen har ett viktigt uppdrag - att göra det bästa för våra kommuninvånare. För oss är hållbarhet, samhällsnytta och kvalitet centrala nyckelord. Vi är måna om våra medarbetare och hoppas att du vill bidra.

Umeå kommun köper varor, tjänster och entreprenader till ett värde om ca 4 miljarder kronor årligen. Kommunens anskaffningsprocesser är upphandling, inköp och avtal. Just nu pågår ett arbete med att samordna dessa med en gemensam målbild, kvalitetssäkrade processer och styrdokument i syfte att göra goda affärer för Umeå kommun. Kommunen genomför samordnade upphandlingar, avtalsförvaltning, analys av köpbeteenden och-mönster via inköpsprocessen.

Din placering kommer att vara i processen Inköp som är en del av anskaffningsprocessen och organisatoriskt kommer du att ingå i Upphandlingsbyrån. Inköpsprocessen har det samlade ansvaret över inköp och e-handel i kommunen. Totalt består anskaffningsprocesserna av ca 25 personer.

Vi söker en medarbetare till ett engagerat och drivet team som vill ta nästa steg i karriären och sin fortsatta utveckling.

Publiceringsdatum
2019-01-22

Arbetsuppgifter
Som processledare ansvarar du för att ge förslag till vidareutveckling och förädling av Umeå kommuns inköpsprocess dvs att säkerställa att e-handelssystemet fungerar och utvecklas över tid. Du planerar, fördelar och prioritera förbättringsarbetet i processen samt ansvarar för det samlade resultatet. Du kommer att stödja, inspirera och utveckla gruppen.

Du arbetar nära kommunens beställare, sakkunniga och även mot en eller flera systemleverantörer. Du stödjer processen och processanvändarna genom att analysera, kartlägga och dokumentera kommunens köpbeteende och -mönster.

Andra viktiga arbetsuppgifter är att tillsammans med övriga medarbetare inom anskaffningsprocessen bidra till verksamhetsutveckling, sprida kunskap samt ge råd och stöd. Du förväntas också att delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete avseende gemensamma processer, arbetsmetoder samt ett ökat fokus på bättre affärer. Arbetet innebär också kontinuerlig kontakt och dialog med såväl uppdragsgivare som leverantörer och övriga intressenter.

Jobbet hos oss är självständigt och variationsrikt med stora utvecklingsmöjligheter. Du får möjlighet att möta många människor och lära känna flera verksamheter. Du kommer även att vara delaktig vid leverantörs- och branschträffar. Vi kommer att erbjuda dig personlig kompetensutveckling inom anskaffningsområdet samt inom dina övriga ansvarsområden.

Om dig
Vi tror att du har ett intresse av att göra goda affärer i syfte att kunna satsa på kommunal tillväxt och utveckling. Du är en lagspelare som har ett konsultativt förhållningssätt och tar en processledande roll. Som processledare måste du vara affärsmässig, drivande och initiativrik. Du har förmågan att se helheten samt är noggrann och strukturerad. Det är viktigt att du har hög servicekänsla, integritet och är självständig. God samarbetsförmåga är också nödvändigt för att lyckas i rollen. Du ska även ha ett stort intresse för att skapa nytta och mervärde för den egna organisationen.

Vi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning med inriktning mot inköp, ekonomi och/eller IT, alternativt motsvarande erfarenheter förvärvade på annat sätt.

Du har minst tre års arbetslivserfarenhet och för att lyckas i rollen är det bra att ha kunskaper inom inköp, ekonomi och IT. Vi ser gärna att du ansvarat för att driva förändringsarbeten i en större organisation. Vi ser det även som positivt om du har tidigare erfarenhet av processledning.

Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift samt är en god kommunikatör. I urvalsprocessen kommer stor vikt att läggas vid de personliga egenskaperna.

Bifoga gärna personligt brev och cv.

Om Umeå kommun

Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med 12 000 medarbetare. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?

Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-12
Ange följande referens när du ansöker: 2019/48
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Urban Helmersson, upphandlingschef 090-16 15 70, 070-316 15 70

Företag
Umeå kommun, Stöd, Ekonomi, Upphandling

Adress
Umeå kommun, Stöd, Ekonomi, Upphandling
Skolgatan 31 A
90184 Umeå

Kontorsadress
Skolgatan 31 A

Jobbnummer
4570773

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Umeå kommun, Stöd, Ekonomi, Upphandling

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Umeå kommun, Stöd, Ekonomi, Upphandling: