Processledare för e-arkiv

Gävle kommun, Administrativa avdelningen / Bibliotekariejobb / Gävle
2025-05-09


Visa alla bibliotekariejobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, Administrativa avdelningen i Gävle

Gävle kommun erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordnar arbetet som är gemensamt för alla sektorer inom Gävle kommun.
Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!

Tjänsten som Processledare för e-arkiv är placerad inom Informationsförvaltningsenheten där bland annat kommunarkivet ingår. Enheten är en del av den administrativa avdelningen på Styrning och stöd Gävle.

Publiceringsdatum
2025-05-09

Arbetsuppgifter
Som processledare för e-arkivet kommer du att leda och stödja verksamheterna vid avställning till e-arkivet. I ditt uppdrag ingår att utveckla och förvalta kommunens e-arkivlösning och leveransmetodik. Du genomför utbildningar och ger råd och stöd till kommunens nämnder och bolag inom ditt verksamhetsområde. Ditt arbete innebär att ha löpande kontakter med kommunens olika verksamheter och bolag.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk examen inom arkiv- och informationsvetenskap, systemvetenskap alternativt annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du kommunicerar obehindrat på svenska, både muntligt och skriftligt samt formulerar dig på ett tydligt och konkret sätt. Det är viktigt att du kan anpassa ditt språk i både tal och skrift utifrån mottagaren.

Du har erfarenhet av arbete med elektronisk informationshantering och digitalt bevarande samt goda kunskaper om arkiv- och offentlighetslagstiftningen och andra relevanta regelverk.

Goda relationer, både inom organisationen och externt, byggs genom samarbete och lyhördhet och är något som präglar arbetssättet i denna roll.

Du har också förmågan att arbeta strategiskt, identifiera och utveckla gränsöverskridande visioner. Du planerar och organiserar ditt arbete, har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser samt följa upp och avsluta aktiviteter.

Du ser logik och samband i komplex information och har en förmåga att se långsiktiga lösningar.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-06-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C246718".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gävle kommun (org.nr 212000-2338)

Arbetsplats
Gävle kommun, Administrativa avdelningen

Kontakt
Enhetschef
Jakob Nobuoka
jakob.nobuoka@gavle.se
026178149

Jobbnummer
9330075

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, Administrativa avdelningen: