Processförare, Göteborg
Skatteverket / Administratörsjobb / Göteborg
2013-02-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Processförare, Göteborg" (publicerad 2014-08-11) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Alingsås,
Stenungsund eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.Dina arbetsuppgifter som processförare innebär att du både kommer att arbeta med löpande processföring inom borgenärsområdet samt företräda det allmänna i domstol när det gäller bland annat företrädaransvar, företagsrekonstruktioner/ackord, utsökningsmål och konkurser. Du analyserar, prövar bevisfrågor och bygger upp rättslig argumentation. Du fungerar som stöd åt kontorets borgenärshandläggare men även vid andra borgenärsfrågor som uppkommer inom Västra regionen och Storföretagsregionen.
På skattekontor 2 i Göteborg är vi 136 medarbetare och processektionen består av 16 medarbetare. Kontoret har en stark koncentrationsprofil och handlägger ärenden med inriktning mot ekonomisk brottslighet och borgenärsområdet.
Från och med den 1 januari 2013 utför kontorets processektion även alla offensiva borgenärsuppgifter som rör de företag som är knutna till landets storföretagskontor (Göteborg, Malmö och Stockholm). Exempelvis kommer vi hantera ansökningar om konkurs, konkursförhandlingar, företrädaransvar och företagsrekonstruktioner.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en juristexamen eller flerårig relevant erfarenhet av juridiskt arbete vid myndighet eller domstol
• har kommunikationsförmåga i tal och skrift
• har integritet i ditt agerande och har förmåga att skapa förtroende
• har förmåga att stödja och samverka och tar ansvar för att dela med dig av din kunskap
• har ett gott omdöme.
Det är meriterande om du har tingsnotariemeritering, dokumenterad erfarenhet av process i domstol och/eller erfarenhet av att handlägga obeståndsrättsliga frågor.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Provanställning om sex månader kan komma att tillämpas.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2013-02-21Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTorbjörn Bergendahl, sektionschef 010-573 63 34
Eva-Marie Andreasson, facklig kontaktperson, ST 010-573 51 24
Monika Ruthagen, facklig kontaktperson, Saco 010-573 59 34
Annika Kjerrman, HR-konsult 010-574 96 14
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1473489
Observera att sista ansökningsdag har passerat.