Privatrådgivare Försäkring
Länsförsäkringar Älvsborg / Bankjobb / Borås
2025-01-24
Visa alla bankjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsförsäkringar Älvsborg i Borås,
Ulricehamn,
Alingsås,
Lerum,
Ale eller i
hela Sverige Vi på Länsförsäkringar Älvsborg har en god idé om helhet. Vi är mer än bara ett försäkringsbolag. Vi är också din lokala bank, fastighetsmäklare och larmcentral.
Om jobbet
Brinner du för att ge en extra "wow-känsla" med lokal närvaro i kundmöten, att jobba med proaktiv försäljning, nätverkande och samverkande i syfte att hitta nya helhetsaffärer? Då bör du läsa vidare!
I rollen som Privatrådgivare arbetar du inom privat försäkring och verkar i Region Söder med huvudkontor i Borås. Ditt uppdrag är proaktiv försäljning och rådgivning med fokus på helhet och bredd utefter kundens behov av boende-, motor- och personförsäkring. Du ger rådgivning som försäkringsspecialist i framför allt bokade fysiska eller digitala kundmöten.
Du jobbar även med proaktiv försäljning via telefon, digitala kanaler, kundbesök och kundevent. Utöver detta har du fokus på nätverkande och samverkande aktiviteter för att bygga relationer och skapa merförsäljning. Givetvis sker all försäljning utefter kundens behov!
Du ansvarar bl.a. för att:
• Utveckla rådgivningen lokalt i dialog med kunder, kollegor och samarbetspartners.
• Lokalt attrahera och rekrytera nya kunder samt behålla befintliga kunder.
• Att kunder får stöd och hjälp enligt behov med fokus på helhet och enkelhet.
• Du hanterar även mer komplexa försäkringsfrågor på kontoren.
• Utveckla ett tätt samarbete med Bank, Liv och Pension, Kapital, Fastighetsförmedling, Larm- och Trygghetstjänster, Företagssäljare, olika lokala samarbetspartners och lokala bilhandlare m.fl.
• Ta initiativ till, planera, genomföra och delta i lokala kundevent.
• Representera LF Älvsborg i olika lokala event, säljrelaterade aktiviteter och externa sammanhang.
• Proaktivt bearbeta kunder utifrån aktuella kampanjer och kundlistor.
• Bredda kunden både inom försäkring och även till våra andra affärsområden.
• Att bidra till samverkan mellan vår avdelning på huvudkontoret i Vänersborg samt mellan våra andra kontor.
• Omvärldsspana och analysera effekter på verksamhet och kund.
• Genomföra fysiska eller digitala rådgivningsmöten med kunder.
Du behöver ha ett starkt självdriv, vara initiativtagande, tycka om försäljning utifrån kundbehov och motiveras av nätverkande och samverkan. Mycket bygger på relationsskapande aktiviteter och proaktiv försäljning. Målet är att öka antalet nya kunder, vårda befintliga kunder och hitta den bästa lösningen utifrån kundens behov samt se till att kunden är rätt försäkrad. Det är du som är ansvarig för kontakten med kunden och det innebär även att du behöver kontakta kunder och följa upp offerter.
Du har en egen försäljningsbudget som motiverar dig att prestera ditt allra bästa och du förväntas hålla hög tillgänglighet och kundnöjdhet. I rollen har vi flera lagar att efterleva, risker att ta ställning till samt dokumentation att skriva så det är viktigt att du är strukturerad och gör din försäljning med hög kvalitet. I ditt uppdrag ingår att se till helheten och du ansvarar för att hjälpa kunden till kollegor inom andra avdelningar så som bank, företag, liv- och pension eller fastighetsförmedling.
Mer information
Tjänsten är tills vidare med inledande provanställning. Placeringsort är Borås. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Har du frågor är du välkommen att kontakta:
Rekryterande chef Shefqet Hajdini, 0521-27 33 03
Facklig: Karin Eriksson-Gustavsson, 0521 - 27 30 74
HR: Lea Grönkjär, 0521 - 27 30 17
Välkommen med din ansökan idag! Sista dag att ansöka är 2025-02-09
Vem är du?
Vi vill att du har minst ca tre års erfarenhet av försäljning och rådgivning inom försäkring, med bred kompetens samt tidigare erfarenhet av att arbeta proaktivt mot en försäljningsbudget. Du kan uppvisa goda prestationer kopplat till mål, kommunikation och kvalitet. Du behöver ha erfarenhet av att arbeta i flera kundsystem och hitta effektiva sätt att arbeta. För att trivas och lyckas i rollen behöver du som person ha ett högt självdriv, få energi av tydliga mål, hög aktivitet, nätverkande och samverkande. Du behöver kunna ha kontinuerliga uppföljningar och triggas lite extra av att hitta lösningar och jobba med försäljning genom att bygga relationer.
Ersättning Undefined
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-02-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "7743-43128350".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Länsförsäkringar Älvsborg (org.nr 562500-4337)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Shefqet Hajdini
0521-27 33 03 Jobbnummer 9124321