Press- och kommunikationsansvarig sökes till myndighet!
Perido AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige En spännande och bred tjänst väntar dig som har några års erfarenhet som kommunikatör och besiter goda kunskaper i de vanligaste redigeringsprogrammen och publiceringsverktygen. Läs gärna vidare för att se om nästa tjänst kanske väntar dig på en myndighet i Solna!
Publiceringsdatum2023-09-05Om tjänstenPerido letar efter en press-och kommunikationsansvarig till vår kund, en svensk statlig förvaltningsmyndighet som arbetar med exportkontroll och tillsyn av försvarsmateriel. Tjänsten är placerad i Solna med möjlighet till distansarbete en dag i veckan.
ArbetsuppgifterI den här tjänsten kommer du att arbeta med myndighetens interna och externa kommunikation ur såväl ett strategiskt som operativt perspektiv. Följande är några av de områden som kan komma att bli aktuella i tjänsten.
Du ansvarar för arbetet med media och myndighetens strategiska kommunikationsarbete. Du utgör ett stöd till generaldirektören, chefer och medarbetare i medierelaterade frågor. Det innebär exempelvis att informera, stödja och utbilda myndighetens chefer inom kommunikationsområdet, skriva olika kommunikativa texter, men också att aktivt fånga in, analysera och omvandla verksamhetens interna kommunikationsbehov till tydliga budskap och målgruppsanpassade aktiviteter
Du utgör myndighetens presskontakt men utgör inte presstalesperson. Till det löpande arbetet hör att ta fram pressmeddelanden och ansvara för publicering på hemsidan. Det kan också innebära att ta fram och kvalitetssäkra pressmeddelanden, texter och material i linje med övergripande mål. Du ansvarar vidare för att stötta och utbilda talespersoner inför, under och efter journalistkontakter
Omvärldsbevaka och ha beredskap för mediahantering
Arbeta med att utveckla den interna kommunikationen och med att planera och sköta den interna kommunikationen på intranätet (En del i detta arbete handlar om att utveckla och skapa rutiner, samt genomföra och förvalta dessa).
Ansvara för utveckling och implementering av myndighetens "på sikt nya" intranät samt publicering av relevant material
Arbete av mer redaktionell karaktär förekommer, såsom att delta i layout och tillgängligsanpassning av myndighetens publikationer exempelvis årsredovisning
Ansvara för myndighetens grafiska profil, layout, ta fram profilmaterial av olika slag
Andra uppgifter av administrativ karaktär kan förekomma
Dina egenskaper
Vi letar efter en social person med flera års erfarenhet inom kommunikationsarbete, vilket lett till att du utvecklat en trygghet i din kompetens. I den här rollen kommer din flexibilitet att vara till stor nytta, eftersom du kommer att ställas inför olika uppgifter som kräver snabb anpassning och smidighet. Dessutom trivs du med att arbeta strukturerat och noggrant, och du tar ansvar för att säkerställa att slutresultatet håller hög kvalitet. Du är en person som tar initiativ och driver ditt arbete framåt med beslutsamhet. Slutligen är du skicklig på att identifiera lösningar och har en tydlig förståelse för hur man anpassar kommunikationen på ett effektivt sätt för olika målgrupper.
Du är varmt välkommen med din ansökan!
KvalifikationerHögskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör
Kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.) samt webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision m.fl.)
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag till 2023-12-31. Start omgående.
Så ansöker duAnsökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg som kan nås på mejl
linn.willberg@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du också välkommen att kontakta oss på
fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34101 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder "väl matchad". Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido:
https://perido.se/om-oss/. Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "34101".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Perido AB (org.nr 556639-6387),
https://perido.se/ Torkel Knutssonsgatan 24 (
visa karta)
118 49 STOCKHOLM
Jobbnummer 8088063
Observera att sista ansökningsdag har passerat.