Polismyndigheten söker operatörer till Nationella sektionen för

Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen i Stockholm, Solna, Örebro, Linköping, Göteborg eller i hela Sverige

Nationella operativa avdelningens uppgifter och ansvar har bäring på nationell och internationell kommunikation och samordning, nationell och internationell underrättelseverksamhet, utredning av föreskrivna brottstyper eller sällan förekommande brott samt biträde till regionerna. Dessutom har avdelningen genom omvärldsbevakning och omvärldsanalys ansvar för framtagande av lägesbilder avseende brotts- och händelseutveckling nationellt och internationellt samt ett tydligt funktions- och processansvar för flera verksamhetsområden.

Nationella operativa avdelningen är också nationell kontaktpunkt mot Säkerhetspolisen, För-svarsmakten och Försvarets radioanstalt. Avdelningen består av åtta organisatoriska enheter; en operativ enhet, en utredningsenhet, en underrättelseenhet, en internationell enhet, en be-redningsenhet, en kontaktenhet, ett kansli samt ekobrottskansliet.

Kontaktenheten har processansvar för Polismyndighetens kontaktcenter och regionlednings-centraler. Ansvaret innefattar dessutom funktionsansvar för Polismyndighetens telefonväxel som ansvarar för och besvarar de växelsamtal som kommer in via numret 114 14. Telefon-växeln är placerad på tre orter, Stockholm, Göteborg och Malmö. På varje ort finns arbetsledning, samordnare, växeloperatörer, databasadministratörer, utbildningsansvarig samt planeringsfunktion.

Vi erbjuder
Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Vi bedriver verksamheten med det engagemang, den tillgänglighet och effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polisen arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara. Polisen arbetar även aktivt med friskvård genom att bland annat erbjuda medarbetare möjlighet till friskvård på arbetstid, friskvårdsbidrag, samt tillgång till goda träningsmöjligheter på arbetsplatsen.




Publiceringsdatum
2018-12-04

Arbetsuppgifter
Telefonväxelns viktigaste uppgift är att dygnet runt snabbt, korrekt och professionellt för-medla inkommande samtal till Polismyndigheten och Polisens externa kunder.

Arbetet innebär kontakt med människor som av någon anledning är i behov av polisens insatser för hjälp och service. Det innebär att du måste ha förmågan att kunna arbeta strukturerat och noggrant på ett serviceinriktat sätt. Ibland kan arbetsbelastningen vara hög. Vårt mål är att alltid hålla god service och hög kvalitet i samtalen.

Du kommer att ta emot alla förekommande samtal och medföljande arbetsuppgifter samt självständigt utföra samtalssortering. Du ansvarar för att ge god service till både interna och externa kontakter, lämna information och upplysningar till medborgarna, samt medverka till att upprätthålla ett gott samarbete både internt och externt. I växeln kommer du att få en bred och gedigen kunskap om Polismyndighetens organisation och dess samhällsfunktion.

Målsättningen för verksamheten är att öka andelen ärenden som kan hanteras i växeln utan att koppla vidare. Vidare ska du delta aktivt i gruppens förekommande arbetsuppgifter och medverka till utveckling av verksamheten.

Du kommer att få en sex veckor lång instruktörsledd utbildning innan du börjar arbeta självständigt.



Kvalifikationer
• Vi söker dig som har
• Slutbetyg från gymnasieskola
• Serviceerfarenhet med kundkontakt
• Mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska i tal
• Mycket god datorvana

MERITERANDE
Det är meriterande om du har
• Tidigare erfarenhet av att ha arbetat oregelbundna tider, förlagda till helger och nätter
• Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska
• Vana av att arbeta både självständigt och i team.

PERSONLIGA EGENSKAPER
Tjänsten innebär ett stort ansvar och arbetsuppgifterna ställer krav på en öppen personlighet, hög arbetsmoral och ett gott omdöme.

Vi söker dig som är:
• Serviceinriktad
• Strukturerad och noggrann
• Flexibel och stresstålig med en god förmåga att hantera tempoväxlingar
• Självgående med en god förmåga att samarbeta
• Kommunikativ (både verbalt och skriftligt samt med förmågan att kunna bilda sig en korrekt uppfattning av och förstå kundens behov).

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll och säkerhetsintervju enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt. Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan via papperspost till Polismyndigheten.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-14
Ange följande referens när du ansöker: C23658/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Rittger 010-56 40 801
Latifa Gharbi latifa.gharbi@polisen.se 010-56 40413

Företag
Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen

Adress
Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
4490441

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen: