Point söker medarbetare till vår Kundsupport

Point Transaction Systems AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Point Transaction Systems AB i Stockholm, Linköping, Nacka eller i hela Sverige

Point AB söker medarbetare till vår kundsupport

Point är ett av de ledande företagen inom betallösningar i Europa. Vi har verksamhet i Norden, Baltikum, Storbritannien, Frankrike och Island. Point Sverige har 160 anställda med huvudkontor i Stockholm. Företaget är grundat 1987 och erbjuder betallösningar för små och stora kunder. Sedan 2012 ingår Point i VeriFonekoncernen. Mer information finns på www.point.se.
Som medarbetare i vår kundsupport ansvarar du för att ge ett effektivt och kundorienterat stöd till våra kunder. Ärendena som kommer in varierar, allt från tekniska supportärenden till samtal med nya kunder. Kontakten med kunderna sker i första hand via telefon men också via e-post. Kundsupporten spelar en viktig roll och vi har ett nära samarbete med övriga avdelningar inom företaget.

Publiceringsdatum
2013-04-05

Arbetsuppgifter
• Ta emot och lösa tekniska ärenden
• Ta emot och lösa transaktionsärenden
• Försäljning
• Avtal- och fakturafrågor

Är du den vi söker?

Vi ser att du har ett stort intresse för att arbeta med kundrelaterade ärenden, har ett tydligt kundfokus och gillar att ta kundsamtal. Vidare är du noggrann, serviceinriktad, har en god datorvana och talar svenska obehindrat samt mycket god engelska i tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet av tidigare arbete i kundsupport eller liknande serviceerfarenhet. Tidigare arbete med försäljning är meriterande.

För att lyckas i rollen inom Points kundsupport bör du vara ansvarstagande, stresstålig samt ha ett stort tekniskt intresse. Att ta egna initiativ och vara självgående ser vi också som viktiga egenskaper. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.

Vi erbjuder?

Vi har en enkel idé när det gäller personalfrågor: att ge människor möjligheten att växa, både som individer och professionellt, så att vi med gemensamma ansträngningar kan förbättra vardagen för våra kunder, företaget och för oss själva.
Vår anda är i grunden rak kommunikation, korta beslutsvägar och sunt förnuft. Våra värdeord är Passion, Förtroende, Innovation och Integritet.

Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Målet är att varje medarbetare ska vara väl kvalificerad för sina arbetsuppgifter, men också få den kompetensutveckling som är nödvändig för företagets framtida krav i en föränderlig verksamhet.

Så ansöker du
Vi arbetar löpande med rekryteringsprocessen och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 28 april 2013. Din ansökan, personligt brev och CV skickas till jobb@point.se . Har du frågor är du välkommen att kontakta Susanne Backman, susanne.backman@point.se

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-04-28
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@point.se

Företag
Point Transaction Systems AB

Adress
Point Transaction Systems AB
Box 92031
12006 STOCKHOLM

Kontorsadress
Ljusslingan 4
Stockholm

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-56628700
E-postadress: sofi.bengtsson@point.se

Jobbnummer
1513956

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Point Transaction Systems AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Point Transaction Systems AB: