Planeringsstrateg, tillväxtavdelningen

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag. Inom Kristianstads kommun är vi 7000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Inom avdelningen för tillväxt och hållbar utveckling ligger ansvaret för att på en strategisk nivå utveckla den ekologiska, sociala och ekonomiska hållbarheten i kommunen. Vi är cirka 45 engagerade medarbetare på avdelningen som arbetar för en hållbar utveckling i Kristianstads kommun.

Vi ser fram emot din ansökan!

Publiceringsdatum
2022-10-31

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna kommer bestå i ett brett arbete med utvecklingsfrågor inklusive viss projektledning. Vilket också innebär att du kommer att arbeta med EU-finansiering och protokollära frågor. I rollen ingår att bevaka och delta i nätverk, exempelvis inom nordöstra Skånes EU-nätverk, utvecklingsfrågor inom social hållbarhet samt projektgrupper för olika utvecklingsprojekt.

I ditt uppdrag ingår också att utveckla och implementera handlingsplaner med utgångspunkt i politiska beslut. Men även att bereda beslutsunderlag inom strategiska utvecklingsfrågor. Du planerar och genomför besöksprogram åt kommunledningen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har förmåga att skapa och bibehålla goda relationer, både intern och externt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner. Förmåga att planera och organisera ditt arbete är en av dina styrkor. Du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter.

Du har högskoleutbildning inom statsvetenskap eller internationella relationer eller har annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig för arbetsområdet. Har du projektledarutbildning och projekterfarenhet är det meriterande. Vi vill att du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation samt erfarenhet av att arbeta med EU-relaterade finansieringsfrågor. Goda kunskaper om EU och dess institutioner är meriterande liksom kunskap om de beslutsvägar som präglar Eu-samarbetet på kommunal nivå.

Givetvis hanterar du digitala verktyg som en del i ditt arbete. Då kommunikation och dokumentation är en del i ditt arbete har förmågan att skriva tydligt, klart och välstrukturerat med förmåga att anpassa dina texter utifrån den tilltänkta målgruppen. Därför krävs det att du kan kommunicera flytande i tal och skrift på både svenska och engelska.

ÖVRIGT
Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor samt all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun . Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tjänsten är ett vikariat med start 2023-02-01 eller enligt överenskommelse med varaktighet fram till 2024-03-01.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kristianstads kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KLK-2022-109".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)

Arbetsplats
Kristianstad kommun, Tillväxt och hållbar utvecklingsavd

Kontakt
Avdelningschef
Eva-Marie Hagström
044-13 55 93

Jobbnummer
7125891

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: