Planeringskoordinator till Intertek Certification
Intertek / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Intertek i Stockholm,
Västerås,
Jönköping eller i
hela Sverige Om Intertek
Intertek är en ledande global leverantör av kompletta kvalitetssäkringslösningar. Vårt nätverk av mer än 1 000 laboratorier och kontor och över 40 000 medarbetare i fler än 100 länder levererar innovativa lösningar inom kvalitetssäkring, provning, inspektion och certifiering skräddarsydda för våra kunders verksamhet och leverantörskedjor.
Bringing quality and safety to life
Intertek Certification AB söker en driven, självständig och proaktiv person i rollen som Planeringskoordinator.
Intertek Certification tillhandahåller ett brett utbud av tjänster rörande certifiering av ledningssystem, och vi
har som mål att vara marknadsledare i Sverige.
Tjänsten som Planeringskoordinator omfattar planering av revisioner hos befintliga och nya kunder. Vi jobbar inom många olika branscher t ex tillverkning, tjänster och service inom el/elektronik, medicinsk teknik, vård och omsorg, skog, livsmedel, fordonsindustrin, informationssäkerhet mm. Kunderna finns mestadels i Sverige och Norge men även i andra delar av världen. Vi har ca 70 tillgängliga svenska revisorer kunniga inom olika branscher och standarder. Vi använder Interteks globala nätverk för att hitta godkända revisorer i andra länder. Revisionerna sker enligt ackrediterade standarder, kunders specifikationer och Interteks rutiner. Intertek är ackrediterat för att utföra revisioner och certifiera företag.
Ansvarsområden:
• Planering av revisioner; matcha revisor med kommande revisionsuppdrag
• Utfärda och skicka bekräftelser angående planering till revisor och kund
• Kundkontakt vid planering
• Kundmöten kan förekomma
• Uppdatering av revisionsuppdrag i databaser (iEnable revisionsdatabas)
Som person är du självständig, ordningsam, utåtriktad och strukturerad. Du är även proaktiv, nyfiken och drivande.
Vi ser gärna att du har:
• Gymnasiekompetens eller högskoleutbildning relevant för tjänsten
• Vana från att arbete i nära samarbete med kunder (B2B)
• 5 års arbetslivserfarenhet från administration, projektarbete och/eller service.
• Tidigare erfarenhet av projektplanering är meriterande men inte ett krav, likaså erfarenhet av kvalitetssystem
• God datorvana och goda kunskaper i Office-paketet
• Flytande svenska i både tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska
Frågor kring tjänsten besvaras av Marie Sturny, tel. 076-349 16 60 eller
marie.sturny@intertek.comIntertek är en arbetsplats som tillämpar kollektivavtal, förmånspaket med tjänstepension, friskvårdsbidrag samt föräldraledighetstillägg. Vi tillämpar flextid och värnar om ett gott arbetsklimat och glada medarbetare.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan redan idag! Urval kommer att ske löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2017-06-19ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagIntertek
AdressIntertek
Torshamnsgatan 43
16422 Kista
KontorsadressTorshamnsgatan 43
Jobbnummer 3563430
Observera att sista ansökningsdag har passerat.