Planerings och logistikplanerare

Holmen AB / Företagsekonomjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Holmen AB i Norrköping, Linköping, Nyköping, Örebro, Västerås eller i hela Sverige

Är du sugen på en ny utmaning? Arbetar du lösningsfokuserat och tilltalas av att vara en spindel i nätet med många internationella kontakter där det krävs att du fattar snabba beslut? Då kanske du är rätt person för oss!
Avdelningen Operations and Logistics är en del av den centrala marknadsorganisationen och hanterar bland annat den operativa produktions- och logistikplaneringen. Vi söker en ny produktions- och logistikplanerare till huvudkontoret i Norrköping där vi erbjuder ett självständigt och utvecklande arbete i en internationell miljö.

Din roll
I din roll som produktions- och logistikplanerare kommer du att vara en viktig länk mellan våra produktionsenheter, transportföretag och försäljningsbolag. Arbetet består i att planera, koordinera och administrera pappersmaskiner och transporter från våra svenska produktionsenheter till länder runtom i världen med fokus på Europa. I arbetet ingår även optimering och styrning av bokningsläget, både inom produktion och logistik, samt tidvis prioritering mellan marknader och produkter.
Du kommer att ha en aktiv del i projekt gällande utvecklingen av arbetsprocesser och systemstöd för att möta nya utmaningar och förändrade arbetssätt. Periodvis kan rollen också innehålla stöttning av andra funktioner med projektledning, uppföljningar och utredningar.

Publiceringsdatum
2016-10-18

Profil
Vi söker dig som är högskoleutbildad inom ekonomi eller teknik, gärna nyligen examinerad Civilingenjör eller Civilekonom. Du arbetar målfokuserat, har en god kommunikations- och samarbetsförmåga samt anpassar dig snabbt till förändrade omständigheter. Vidare värdesätter vi ett strukturerat och kundorienterat arbetssätt.
Arbetet innebär många internationella kontakter vilket kräver att du förutom svenska även har goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Övriga språkkunskaper är meriterande men inget krav.

Din personlighet
Som person är du engagerad, drivande och vågar fatta egna beslut. Kommunikationsförmåga och goda samarbetsegenskaper är mycket viktiga för att ge en bra kundservice. Du utmanar och ifrågasätter rådande struktur och bidrar med ett nytt synsätt till vår kontinuerliga verksamhetsförbättring. Vi förutsätter att du har en helhetssyn och tar egna initiativ, är utåtriktad och trivs med ett högt tempo. Samtidigt bör du vara analytisk, flexibel och lösningsfokuserad då problemlösning hör till det vardagliga arbetet.

Urval & intervjuer sker löpande så skicka din ansökan redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Tillträde
Enligt överenskommelse

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-30
Ansökan sker via Holmens egna hemsida
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Holmen AB

Adress
Holmen AB
60188 NORRKÖPING

Kontorsadress
Vattengränden 2

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 00

Jobbnummer
3111395

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Holmen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Holmen AB: