Personlig handläggare, Kalix
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Kalix
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kalix,
Haparanda,
Luleå,
Överkalix,
Övertorneå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Kalix,
Haparanda,
Luleå,
Överkalix,
Piteå eller i
hela Sverige Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Vi är en av Sveriges största myndigheter och finns över hela landet vilket innebär att det finns goda möjligheter till utveckling och rörlighet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en viktig del för att nå vårt mål att öka allmänhetens förtroende. De flesta av våra medarbetare arbetar i team där alla får ta ett stort ansvar för det gemensamma arbetet. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi arbetar också aktivt för att vara en inkluderande arbetsplats där alla får lika möjligheter.
Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss
Vi söker Personlig handläggare till avdelningen för sjukförsäkring med placering Kalix
Ansvar och arbetsuppgifter
Som personlig handläggare har du ett viktigt uppdrag: att hjälpa våra kunder så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du ger kunderna förutsättningar att ha överblick och känna trygghet i alla kontakter med Försäkringskassan. I arbetet gör du kvalificerade utredningar och beslutar rätt till ersättning. Varje kund har en situation som är unik och behöver mötas utifrån sina specifika behov. Du ger förutsättningar för kunder och samarbetspartners att medverka aktivt i processen och har ansvaret för hela kundengagemanget. Du medverkar till att kunden, om möjligt, ska kunna klara sig själv och sin försörjning.
Just nu söker vi personliga handläggare med inriktning sjukpenning. Det kan även bli aktuellt att arbeta inom andra inriktningar.
När du arbetar med sjukpenning handlägger du kunders ärenden som på grund av sjukdom eller skada helt eller delvis saknar arbetsförmåga, men har bedömts kunna återgå i sysselsättning utan eller till viss del med insatser från Försäkringskassan. Arbetet innebär att utreda och besluta om kundens rätt till ersättning. Du arbetar rättsäkert och gör effektiva bedömningar som leder till rätt beslut om ersättning. I arbetet är det viktigt att skapa trygghet och delaktighet för kunderna så att de på egen hand kan återgå i sysselsättning. Du möter kund via dator eller telefon.
Försäkringskassan arbetar i team, vilket innebär att man gemensamt ansvarar för resultat, planering och fördelning av arbetet. På Försäkringskassan arbetar vi även med Lean och ständiga förbättringar.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter som kan prövas likvärdiga
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos kunder och samverkanspartner
• samarbetar effektivt och stödjer kunder och samarbetspartner för att nå gemensamma mål
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga och ett coachande förhållningssätt
• är handlingskraftig
• har datorvana
• har körkort för personbil
Det är meriterande om du:
• har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkat individer, gärna på en myndighet
• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor i svåra livssituationer
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2016-11-18Övrig informationEn tillsvidaretjänst, heltid med placering Kalix. Tillträde enligt överenskommelse. Resor kan ingå i tjänsten. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef: Annica Alatalo 010-111 83 01 (för frågor om tjänsten). Ellinor Dervinger, 010-114 24 01 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST Katrin Lidström tel: 010-111 65 18, SACO Ingmarie Johansson tel: 010-119 26 37 och Seko Anne Svensson tel: 010-113 83 07.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 12 december 2016 märkt med diarienummer 065023-2016 Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
10351 Stockholm
10351 Stockholm
Kontorsadress10351 Stockholm
Jobbnummer 3168126
Observera att sista ansökningsdag har passerat.