Personlig handläggare Funktionshinder
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Linköping,
Mjölby,
Motala,
Norrköping,
Tranås eller i
hela Sverige Referens: 064503-2012
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Den ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada.
Försäkringskassan söker
Personlig handläggare Funktionshinder
Placering Lokalt Försäkringscenter Linköping/Motala
Arbetsuppgifter och ansvar
Som personlig handläggare har du ett samlat ansvar för hela kundengagemanget i ett ärende oberoende ersättningsform. I dina arbetsuppgifter ingår att handlägga och utreda rätten till ersättning i enhetlighet med lagar och förordningar. Du kommer att arbeta med att handlägga olika former av funktionshinderförmåner. Arbetet innebär nära kontakt med bl.a. personer med funktionsnedsättning och föräldrar till sjuka barn/barn med funktionsnedsättning, liksom informationsträffar med handikapporganisationer och andra partners som berörs av funktionshinderförmåner. Vidare ingår det att samordna insatser i samverkan med vårdgivare och andra aktörer.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2012-11-22KvalifikationerVi söker dig som
• har akademisk examen (minst 120p/180hp), gärna inom samhälls- eller beteendevetenskap, eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga
• är initiativtagande och serviceinriktad
• har gott omdöme och god analytisk förmåga
• har god samarbetsförmåga och kan skapa förtroende i kontakter med kunder och samarbetspartner
• är stabil som person
• uttrycker dig väl i tal och skrift
• har goda omvärldskunskaper samt förstår och värdesätter människors olikheter
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av kundkontakter och liknande arbete gärna från Försäkringskassan, annan myndighet eller försäkringsbolag
• kunskap om socialförsäkringen
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationAnställningarna är tills vidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Resor i tjänsten kan förekomma. Vi ser gärna att du har körkort. Placering är Linköping eller Motala.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Åsa Brodd tfn 010-114 42 23. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Sofia Gustafsson tfn 010-116 15 88. Fackliga kontaktpersoner är ST, Lilly Fransson tfn 010-114 42 36, SACO, Katarina Stefansson tfn 010-114 42 91 eller SEKO, Ebrima Dibba tfn 010-116 91 01.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 064503-2012 senast den 2012-12-06. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 1399056
Observera att sista ansökningsdag har passerat.