Personlig handläggare aktivitetsersättning och sjukersättning/sa
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Örebro
2018-12-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig handläggare aktivitetsersättning och sjukersättning/sa" (publicerad 2018-12-17) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Örebro,
Hallsberg,
Lindesberg,
Karlskoga,
Köping eller i
hela Sverige Ansvar och arbetsuppgifter
Som personlig handläggare är du medarbetare i staten med uppdraget att hjälpa våra försäkrade så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. I arbetet bedömer du om personen har rätt till aktivitetsersättning eller sjukersättning genom att göra kvalificerade utredningar. Du identifierar också individens behov av insatser för att aktivt planera och samordna rehabilitering tillsammans med individen. Du ansvarar för kontakter och samarbete med andra som individen kan behöva stöd av exempelvis hälso- och sjukvården, Arbetsförmedlingen samt inom aktivitetsersättningen även föräldrar och skolan.
Kontakten med personerna sker både via telefon, digitala kanaler och i personliga möten.
Du kan läsa mer om aktivitetsersättning och sjukersättning på vår webbplats.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och förtroendeingivande
• samarbetar effektivt för att nå gemensamma mål
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
• har körkort för personbil
Det är meriterande om du
• har arbetat med utredningar och fattat beslut som påverkat individer
• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor i olika livssituationer
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2018-12-14Övrig informationEtt antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I denna rekrytering kommer arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet.
KontaktChef: Liselott Petersson, 010-116 79 29 eller Cecilia Törnkvist, 010-113 43 24 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Angelina Heineman, 010-116 79 57 (för frågor om rekryteringsprocessen): Fackförbundet ST: Ärtan Malmström Östmark, 010-112 71 09 Saco-S: Vanja Andersson, 010-114 17 25 Seko:
fseko@forsakringskassan.seSå ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 6 januari. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
103 51 Stockholm
10351 Stockholm
Kontorsadress103 51 Stockholm
Jobbnummer 4510177
Observera att sista ansökningsdag har passerat.