Personlig handläggare
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Eskilstuna
2016-02-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig handläggare" (publicerad 2016-04-08) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Eskilstuna,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar,
Köping eller i
hela Sverige Vi söker Personlig handläggare till Avdelningen för funktionsnedsättning med placering i Eskilstuna
Ansvar och arbetsuppgifter
Som personlig handläggare har du ett viktigt uppdrag: att hjälpa våra kunder så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du ger kunderna förutsättningar att ha överblick och känna trygghet i alla kontakter med Försäkringskassan. I arbetet gör du kvalificerade utredningar och beslutar eller lämnar förslag till beslut. Varje kund har en situation som är unik och behöver mötas utifrån sina specifika behov. Du ger förutsättningar för kunder och samarbetspartners att medverka aktivt i processen, oftast genom personliga möten och har ansvaret för hela kundengagemanget. Du medverkar till att kunden, om möjligt, ska kunna klara sig själv och sin försörjning.
Just nu söker vi en personliga handläggare inom området funktionsnedsättning. Inom dessa inriktningar möter du kunden i personliga möten, i telefon, hemma hos kunden eller på annan plats. Du samarbetar med andra som kunden kan behöva stöd av exempelvis personliga ombud, tolkar, hälso- och sjukvården och kommunen och i förekommande fall även skola och Arbetsförmedlingen. Inom uppdraget arbetar du med assistansersättning, handikappersättning och vårdbidrag.
När du arbetar med assistansersättning möter du kunder som på grund av sjukdom eller funktionshinder behöver hjälp för att klara sina behov i vardagen. Som kundens personliga handläggare utreder du om kunden behöver personlig assistans.
När du arbetar med handikappersättning möter du kunder som har en sjukdom eller funktionsnedsättning som gör att de behöver hjälp och/eller har merkostnader på grund av sjukdomen/funktionsnedsättningen under minst ett år framåt. I arbetet utreder du de behov av hjälp och tillsyn som beror på sjukdomen och/eller funktionsnedsättningen. Du möter kunderna i personliga möten, hemma hos kunden eller på annan plats. Du samarbetar med bland annat hälso- och sjukvården och kommunen.
När du arbetar med vårdbidrag möter du kunder med barn som behöver särskild vård och tillsyn på grund av en sjukdom eller funktionsnedsättning. Som personlig handläggare utreder du de behov av särskild vård och tillsyn som barnet har på grund av sjukdomen eller funktionsnedsättningen.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos kunder och samverkanspartner
• samarbetar effektivt och stödjer kunder och samarbetspartner för att nå gemensamma mål
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
• har körkort för personbil
Det är meriterande om du
• har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkat individer, gärna på en myndighet
• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor svåra livssituationer
• har kunskaper om olika typer av funktionsnedsättningar och om hur människor med funktionsnedsättning möts av samhället
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2016-02-26Övrig information1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning
Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef: Camilla Liberg, 010-1141975 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Stefan Dahlberg, 010-116 45 16 (för frågor om rekryteringsprocessen) Fackförbundet ST: Inger Karlsson, 010-119 21 16, Saco-S: Helena Poirier, 010-119 62 54 Seko: Johanna Grundström 010-115 30 44
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 17 mars 2016 märkt med diarienummer 012134-2016. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
10351 Stockholm
Kontorsadress10351 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2692561
Observera att sista ansökningsdag har passerat.