Personlig assistent, vaken natt
Marks kommun, Socialförvaltningen / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Mark
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Mark,
Härnösand,
Timrå,
Sundsvall,
Kramfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Marks kommun, Socialförvaltningen i Mark Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun. Vi har något så ovanligt som en mycket stabil ekonomi och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher - med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Hos oss bjuds du på undersköna miljöer bland dalgångar och sjöar samt ett rikt föreningsliv. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg. Vi hoppas att just du är talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons - det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.
Publiceringsdatum2020-02-20ArbetsuppgifterVi söker två personliga assistenter för visstidsanställning till vårdtagare som behöver mycket hjälp i det dagliga livet. Arbetet innebär vaken natt.
I rollen som personlig assistent är det viktigt att du är lyhörd inför vårdtagarens önskemål, skapa meningsfullhet, stötta och ta tillvara på individens egna förmågor och resurser och utgå ifrån deras villkor. Vårdtagaren är en kvinna och i arbetsuppgifterna ingår att hjälpa vårdtagaren med dusch och hygien. Eftersom vårdtagaren känner sig mer bekväm med
kvinnlig personal önskar vi i första hand kvinnliga sökande men välkomnar även manliga sökande till tjänsten.
För att fungera optimalt i rollen är dina personliga egenskaper av stor vikt. Till stöd i detta arbete samarbetar du med sjuksköterskor, arbetsterapeuter samt övrig personal inom funktionshinder. Delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter ingår.
Du erbjuds kompetensutveckling och friskvårdsbidrag.
KvalifikationerDu ska ha omvårdnadsutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren finner lämplig för arbetsuppgiften. Vi söker dig som har ett starkt engagemang för människor och en positiv grundsyn.
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet och ser erfarenhet som meriterande. Du ska ha god förmåga att hantera svåra situationer.
Som medarbetare tar du ansvar, har lätt för att samarbeta och har ett gott bemötande gentemot brukare, anhöriga, samarbetspartners och kollegor.
I dina arbetsuppgifter ingår att dokumentera och kommunicera med olika parter vilket kräver att du har goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift.
ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.
Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.
Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, kostnadsneutral miljöbil, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.
Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Deltid. Cirka 67% Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse, upphör: 2020-08-31 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-03-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMarks kommun, Socialförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A935296".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Marks kommun (org.nr 212000-1504)
Arbetsplats Marks kommun, Socialförvaltningen
Jobbnummer 5107888
Observera att sista ansökningsdag har passerat.