Personlig assistent till västra Göteborg
Humana Assistans AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Göteborg
2013-10-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig assistent till västra Göteborg" (publicerad 2014-12-17) ⬅️
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Humana Assistans AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans. Våra övriga verksamheter är LSS-boenden, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg samt skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 8 000 medarbetare över hela landet som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv.
Du kommer att arbeta som personlig assistent för en engagerad och glad kvinna. Vår kund har en ledsjukdom och dina arbetsuppgifter inkluderar handräckning, hjälp med personlig hygien, hjälp med förflyttningar samt medverka vid aktiviteter.
Vi söker dig som är empatisk, hjälpsam och glad. Vi ser gärna att du har intresse för matlagning. Erfarenhet av arbete som personlig assistent, eller relevant vårdutbildning, är önskvärt men inget krav. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi ser gärna kvinnliga sökanden.
Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.
Arbetstid / Varaktighet: Deltid, fredagar kl 9-17 samt söndagar kl 11-14. Arbetspassen ligger på ojämna veckor. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Mitten av november.
Humana Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister.
Vi på Humana värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress:
http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss.
Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.
De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Humana samt av kunden och dennes anhöriga.
Humana söker personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser ute. På grund av det stora intresset för våra utannonserade tjänster har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.
Publiceringsdatum2013-10-31Arbetstider och omfattning• , Deltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHumana Assistans AB
AdressHumana Assistans AB
Box 184
70143 ÖREBRO
Jobbnummer 1691375
Observera att sista ansökningsdag har passerat.