Personlig assistent sökes till Laholms kommun

Laholms kommun / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Laholm
2024-06-18


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Laholm, Båstad, Halmstad, Örkelljunga, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Laholms kommun i Laholm

Om Laholms kommun

Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare - varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke.

Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme

Publiceringsdatum
2024-06-18

Om tjänsten
Arbetsuppgifterna innebär att stötta och hjälpa brukaren i dennes vardag, såväl i hemmet som vid aktiviteter utanför hemmet.

Som personlig assistent ska du stötta och stödja i de aktiviteter som brukaren behöver hjälp med i vardagen, för att få möjlighet att fortsätta leva ett meningsfullt och aktivt liv med en meningsfull vardag. Bistå brukaren i aktiviteter, vara delaktig i upprättandet av genomförandeplaner och uppföljningar, rapportera och dokumentera i våra stödsystem, utföra delegerade HSL-insatser, vara delaktig på teamträffar och APT, upprätta goda kontakter med anhöriga och andra viktiga personer för den enskilde samt bidra med nytänkande och arbetsglädje.

Är du den vi söker?
Vi söker dig som ser ett gott bemötande som en självklarhet, är flexibel som person och ser din arbetsplats som ett team där alla hjälps åt.

Du har avslutad gymnasial utbildning, gärna med pedagogisk inriktning så som Barn och fritid med inriktning funktionshinder eller undersköterska.

Du är trygg i dig själv och i din yrkesroll, trivs med att ta ansvar och att arbeta självständigt. Du ska värna om brukarnas integritet, delaktighet och självbestämmande. Du är lyhörd och arbetar med respekt för andra människor.

Du behöver kunna delta och stödja brukaren i de aktiviteter som hen har.

Du är ansvarsfull och har förmåga att anpassa arbetet efter brukarens behov och ser möjligheter i stället för hinder och brinner för att ge god service till brukaren. Du är van vid att dokumentera och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Antal tjänster: 1

Tillträde enligt överenskommelse.

Övriga upplysningar
Till följd av lag om belastningsregister ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken

Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.
Laholms kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/153".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Laholms kommun (org.nr 212000-1223)

Arbetsplats
Socialförvaltningen, LSS/HSL, Personlig assistans

Kontakt
Klara Hansson Victorin
0430-15674

Jobbnummer
8755381


Prenumerera på jobb från Laholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Laholms kommun: