Personlig assistent, Kramfors kommun

Kramfors kommun, Välfärdsförvaltningen / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Kramfors
2025-06-19


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Kramfors, Härnösand, Mark, Sollefteå, Timrå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kramfors kommun, Välfärdsförvaltningen i Kramfors

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.

Vi söker en engagerad personlig assistent till en kvinna i centrala Kramfors. Hos oss och kunden får du ett omväxlande och viktigt arbete där du verkligen gör skillnad.

Publiceringsdatum
2025-06-19

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent åt en kvinna i medelåldern som bor i centrala Kramfors. Hon har intresse för djur, natur, matlagning, pyssel och politik samt att hon tar dagliga promenader.

Som assistent kommer du att vara ett viktigt stöd i hennes vardag och bidra till att hon kan leva ett självständigt och meningsfullt liv.



Arbetet sker i kundens hem och omfattar stöd med personlig omvårdnad, vardagliga sysslor och social samvaro. Du arbetar nära kunden men ingår i ett litet team på tre personer där man arbetar enskilt under sina pass. Kontakt med djur förekommer regelbundet, så det är viktigt att du är bekväm med det.



Tjänsten innefattar både dag- och kvällspass, fördelat över vardagar och helger enligt ett rullande schema.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är ansvarstagande, positiv och trygg i dig själv. Du har ett genuint intresse för att arbeta med människor och visar empati och respekt i mötet med andra. Du är lyhörd för kundens behov, uppmärksam på detaljer och har en god samarbetsförmåga. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team, och du anpassar dig lätt till förändrade omständigheter. Vi ser att du gillar rutinbaserat arbete där kundens önskemål är i fokus.

Tidigare erfarenhet av liknande arbete är meriterande, men det viktigaste är din personliga lämplighet och ditt engagemang för att ge god omsorg.

ÖVRIGT
Anställningen är en särskild visstidsanställning (SÄVA) med anledning av ett tillfälligt bemanningsbehov. Om förutsättningarna för uppdraget förändras kan det påverka anställningsform eller varaktighet.

Vi hanterar urvalet löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-07-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C262738".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kramfors kommun (org.nr 212000-2429), https://kramfors.se/stod--omsorg/jobba-inom-valfard.html

Arbetsplats
Kramfors kommun, Välfärdsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Veronica Sundström
veronica.sundstrom@kramfors.se
0612-802 68

Jobbnummer
9397208

Prenumerera på jobb från Kramfors kommun, Välfärdsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kramfors kommun, Välfärdsförvaltningen: