Personlig assistent 50 timmar/månad

Humana Assistans AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Humana Assistans AB i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans. Våra övriga verksamheter är LSS-boenden, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg samt skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 8 000 medarbetare över hela landet som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv.

Jag är en autistisk kille på 27 år som söker en vikarie som kan jobba vid ordinarie assistents sjukdom eller ledighet samt dig som är intresserad av ett vikariat på ca 50 timmar/månad från januari-juni med eventuell möjlighet till förlängning. Det är viktigt för mig att du vill jobba hos mig på lång sikt samt även kan arbeta under dagtid.

Som person vill jag att du är glad, tålmodig, lugn och lyhörd. Andra egenskaper som uppskattas är bra samarbetsförmåga, flexibilitet och ansvarskänsla. Jag ser helst att du har erfarenhet av autism och av att ha arbetat med funktionshindrade, men viktigast är dock att personkemin stämmer och att du är tydlig i din kommunikation.

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades.  Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personliga assistent och kund.
Arbetstid / Varaktighet: Varierande dag, kväll och helg.

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: Timvikarie rekryteras fortlöpande, vikariatet börjar i januari.

Kontaktperson: Anja Radels, tel. 090-820 11 34

Humana Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister.

Vi på Humana värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/
Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss.
Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Humana samt av kunden och dennes anhöriga.

Humana söker personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser ute. På grund av det stora intresset för våra utannonserade tjänster har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.

Publiceringsdatum
2012-10-25

Arbetstider och omfattning
• , Deltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Humana Assistans AB

Adress
Humana Assistans AB
Box 184
70143 ÖREBRO

Jobbnummer
1375397

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Humana Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Humana Assistans AB: