Personlig assistent

Humana Assistans AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Falun
2014-03-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig assistent" (publicerad 2016-01-29) ⬅️


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Humana Assistans AB i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans. Våra övriga verksamheter är LSS-boenden, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg samt skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 8 000 medarbetare över hela landet som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv.

Vi söker nu extrapersonal till en av våra kunder i Enviken. Kunden är en man i 60-årsåldern och behöver hjälp med det mesta som kan uppkomma i vardagen. Allt från att åka och handla, personlig omvårnad och hushållsarbete. Han behöver personal som kan hoppa in vid annan personals frånvaro, extra vid behov.

Vi söker dig som är flexibel och lugn, du får gärna vara påhittig och driftig. Om du har erfarenhet från att ha arbetat inom vården, ses detta som meriterande. Du bör ha körkort. I arbetet ingår tunga lyft.

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.

Körkort: B körkort fordras.

Arbetstid / Varaktighet: Varierande dag, kväll och helg. Vi tillämpar tidsbegränsad timanställning, extra vid behov.

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Kontaktperson: Evelina Madheim

Humana Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister.

Vi på Humana värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/
Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss.
Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Humana samt av kunden och dennes anhöriga.

Humana söker personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser ute. På grund av det stora intresset för våra utannonserade tjänster har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.

Publiceringsdatum
2014-03-04

Arbetstider och omfattning
• , - , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Evelina Madheim, evelina.madheim@hotmail.com

Företag
Humana Assistans AB

Adress
Humana Assistans AB
Box 184
70143 ÖREBRO

Jobbnummer
1797389

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Humana Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Humana Assistans AB: