Personalkonsult- inriktning kompetensförsörjning

Gnesta kommun / Administratörsjobb / Gnesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gnesta, Nykvarn, Trosa, Södertälje, Salem eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gnesta kommun i Gnesta

Gnesta kommun är en framtidsinriktad, aktiv och förändringsbenägen kommun i Storstockholmsregionen. Vi har goda kommunikationer till Stockholm, Nyköping och Skavsta Flygplats. Vårt aktiva samarbete med näringsliv och föreningsliv gör Gnesta till en lättillgänglig och personlig tillväxtkommun med stor framtidstro. En kommun där människor växer och är kreativa.

Publiceringsdatum
2015-12-09

Arbetsuppgifter
Personalenhetens uppdrag är att strategiskt och operativt utveckla och driva HR-arbetet i hela kommunen inom områdena kompetensförsörjning, arbetsmiljö och ledarskap.
Enheten är i ett utvecklingsskede och det finns goda möjligheter att vara med och påverka hur avdelningen arbetar. Vi söker nu dig som är lite extra intresserad av att arbeta med kompetensförsörjning. Gnesta kommun kommer arbeta än mer aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare i regionen och det är där du kommer ha en avgörande roll. Vi behöver utveckla både det startegiska och det operativa arbetet inom området och det innebär bl a följande arbetsuppgifter:

• Utveckla våra rekryteringsrutiner- en effektiv rekryteringsprocess.
• Ta fram strategier och leda projekt vid komplex rekrytering- när vanlig rekryteringsprocess inte räcker till.
• Verka för nya anställningsformer såsom feriearbetare, praktikplatser, trainee och ungdomsanställningar, exempelvis inom äldreomsorgen
• Skapa bättre förutsättningar för nyanlända att ta sig in på arbetsmarknaden
• Utveckla vår ersättarplanering och kartläggning av talanger
• Verka för att ständig kompetensutveckling är grunden för att vi kan verkställa det som våra valda politiker önskar få utfört
• Ansvara för ledarförsörjning

Som Personalkonsult är du också primärkontakt för en av våra förvaltningar, det betyder att du arbetar med uppgifter inom hela HR-området.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning, minst 2 års erfarenhet av arbete inom HR samt dokumenterad erfarenhet av att framgångsrikt leda kompetensutvecklingsprojekt. Erfarenhet av arbete med integration är meriterande

För att lyckas i denna roll krävs att du är resultatinriktad, strukturerad och har ett konsultativt förhållningssätt. Då du i din roll kommer att arbeta mot många olika kontaktytor är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och är trygg i dina ställningstaganden.

Övrig information
Ange i din ansökan om du vill arbeta heltid eller deltid ( dock min 50%) - vi är öppna för en diskussion avseende omfattningen.
Du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer kommer att ske löpande, vilket betyder att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

ÖVRIGT
Kontakter från annonserings- och rekryteringsföretag undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid / deltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-01-04 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-03
Ange följande referens när du ansöker: A525538
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Erik Asp, Personalchef 0158-7250109 erik.asp@gnesta.se

Företag
Gnesta kommun

Adress
Gnesta kommun
Västra Storgatan 15
64680 Gnesta

Kontorsadress
Västra Storgatan 15 64680 Gnesta

Jobbnummer
2567677

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gnesta kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gnesta kommun: