Personalhandläggare ledningsstöd
Åklagarmyndigheten Huvudkontoret / Assistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla assistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten Huvudkontoret i Stockholm,
Sollentuna,
Uppsala,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Vi förstärker nu personalavdelningen och rekryterar en personalhandläggare med arbetsuppgifter som bland annat består av att stödja avdelningens chefer med administration och samordning.
Personalavdelningen består av utbildningscentrum, förhandlingsenheten och personalenheten; ca 50 medarbetare. Anställningen är placerad vid personalenheten. Personalenheten har ungefär 25 medarbetare och leds av personalchefen. Här arbetar personaladministratörer, rekryterare, lönehandläggare och personalspecialister för att tillsammans stödja myndighetens chefer i alla typer av personalfrågor.
Publiceringsdatum2023-11-23ArbetsuppgifterRollen som personalhandläggare innebär att du kommer att utgöra en administrativ resurs på personalavdelningen och arbeta med stöd till personalavdelningens chefer i olika administrativa frågor men även ansvara för olika gemensamma/övergripande frågor.
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av
fakturahantering
beställningar och bokningar
sammanställa och distribuera material
biträda cheferna i olika administrativa processer
publicera och uppdatera personalavdelningens information på vårt intranät
delta vid möten för att ta mötesanteckningar
övriga administrativa uppgifter som kan uppstå på personalavdelningen.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Vi söker dig som har
gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
skicklighet som motsvarar flera års väl vitsordat arbete med administration och ledningsstöd eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
ha erfarenhet av arbete i it-miljö och med digitala verktyg inom administration, möten m.m.
goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Vi vill också att du
är noggrann och ansvarstagande
har god förmåga att planera, prioritera och strukturera ditt arbete
har förmåga att självständig driva processer framåt
har god förmåga att arbeta mot deadlines
är kommunikativ, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta.
Det är meriterande om du har
erfarenhet av att skriva, hantera och publicera information på intranät
arbetat med ledningsstöd inom offentlig sektor.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.
Anställningen är placerad i säkerhetsklass och därmed sker säkerhetsprövning med registerkontroll.
Åklagarmyndigheten är en beredskapsmyndighet. Vid en anställning kan du komma att krigsplaceras på Åklagarmyndigheten. Läs mer under Jobba hos oss .
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi 1 900 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag.
Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Ansök redan i dag!
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Åklagarmyndigheten (org.nr 202100-0084),
http://www.aklagare.se Arbetsplats Åklagarmyndigheten Huvudkontoret
Kontakt Sofia Forsberg, biträdande personalchef
010-562 56 66 Jobbnummer 8283608
Observera att sista ansökningsdag har passerat.