Personalhandläggare internationella insatser
Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, Avd för samordning / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, Avd för samordning i Karlstad,
Stockholm eller i
hela Sverige Myndigheten för samhällsskydd och beredskap - MSB - är en ny myndighet som samlar allt arbete med skydd mot olyckor, krisberedskap och civilt försvar. Vi arbetar med allt från vardagsolyckor till stora katastrofer. MSB ersätter Krisberedskapsmyndigheten, Räddningsverket och Styrelsen för psykologiskt försvar som upphörde vid årsskiftet.
MSB genomför insatser i Sverige och i andra länder. I genomsnitt har MSB dagligen ca 60 pågående insatser i ungefär 30 länder med ca 100 personer anställda utomlands till stöd för främst FN och EU.
Publiceringsdatum2009-12-21ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta på enheten för insatspersonal. Enheten arbetar med strategisk kompetensförsörjning i syfte att rekrytera personal till MSB:s personalpool (bestående av ca 1700 personer)och bemanna MSB:s insatsverksamhet inom områdena katastrofhantering, civil konflikthantering, stödverksamhet till FN och EU, humanitära hjälpinsatser och humanitär minhantering. Som handläggare för rekrytering ansvarar du för att rekrytera personal till personalpoolen inom ett eller flera kompetensområden. I arbetet ingår att analysera kompetensbehov och ta fram kompetensprofiler, samt utvecklingsarbete för rekrytering till personalpoolen. Som handläggare för rekrytering ansvarar du även för bemanning av insatser. I dina uppgifter ingår handläggning av bl.a. anställningsavtal, försäkringar och visumhantering samt uppföljning av insatspersonal.
Då en del insatser har mycket kort planeringstid och behöver inledas även utanför kontorstid ingår beredskapstjänstgöring i tjänsten.
Som handläggare för rekrytering kan vi erbjuda dig en attraktiv arbetsplats med varierande och intressanta arbetsuppgifter i en myndighet med hela världen som arbetsfält.
Tjänsten är placerad vid MSB i Karlstad.
KvalifikationerDu har relevant akademisk utbildning. Du har erfarenhet av arbete med rekrytering, kompetensanalyser, intervjuförfarande, referenstagning samt avtals - och försäkringsfrågor.
Erfarenhet från arbete inom organisationer som arbetar med biståndsländer är meriterande liksom erfarenhet från arbete om EU- och FN-systemen.
Arbetet förutsätter ett självständigt och flexibelt arbetssätt. Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga, som tar egna initiativ, som är duktig på att skapa kontakter och som kan hålla uppsatta tidsramar. Vi förutsätter att du har en god social förmåga och att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och på engelska som är likvärdiga arbetsspråk på vår arbetsplats. Vi vill att du skickar in en språkbedömning i engelska enligt CEFR-skalan som du kan göra själv på
http://www.spraketifokus.com/ . Kunskaper i andra språk är meriterande (skicka även med språkbedömningar för dessa språk). God datorvana är ett krav för arbetet.
MSB ska vara en öppen, kompetent och drivande myndighet. Vårt arbete med jämställdhet och mångfald präglas av detta och är inriktat mot att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenheter och bakgrund tas tillvara.
Sammantaget kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet för arbetsuppgifterna.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-01-20
Ange följande referens när du ansöker: 2009-15267
Ansökan kan skickas till e-postadress:
registrator@msb.seAnsökan sker via företagets webbplats.
KontaktBjörn Johansson, 010-240 51 43,
bjorn.johansson@msb.seFöretagMyndigheten för samhällsskydd och beredskap, Avd för samordning och insats
AdressMyndigheten för samhällsskydd och beredskap, Avd för samordning och insats
BOX 2195
10315 Stockholm
Jobbnummer 556555
Observera att sista ansökningsdag har passerat.