Personalansvarig

Inspira AB / Administratörsjobb / Solna
2020-02-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personalansvarig" (publicerad 2020-02-14) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inspira AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige

Vi erbjuder arbetsplatsservice i världsklass som stärker helhetsupplevelsen av din verksamhet. Vi gör det genom våra tjänsteområden facility management, lokalvård, bemanning, kontorsmaterial, växtinredning, mat & dryck. Vi skapar en lösning som passar din verksamhet lokalt eller samordnat i hela landet. Inspira har funnits sedan 1984, omsätter 500 mkr och sysselsätter 1400 medarbetare. Vi verkar utifrån vår värdegrund som bygger på kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet, hållbarhet och förnyelse.

Inspiras uppdrag är att bidra till att öka upplevelsen hos våra kunder och att kundens medarbetare ska få ökade arbetsglädje. För att vi ska lyckas bidra till upplevelsen måste våra medarbetare känna arbetsglädje och i det arbetet är vår nya Personalansvarig en viktig resurs.

Du blir en nyckelperson i vår verksamhet och ditt fokus kommer att ligga på operativt personalarbete även ett visst strategiskt arbete kan förekomma.

Beskrivning av rollen

Du stödjer chefer vid personalärenden och förhandling. Detta innebär bland annat förberedelser inför LAS förhandlingar med de fackliga organisationerna, rehabärenden och samt i övrigt hantera olika ärenden inom personalområdet. Du administrerar utbildningar och kan även genomföra utbildningsinsatser i små grupper förekommer.

I din roll som personalansvarig kommer du även:

• Ha övergripande ansvar för rekryteringsverktyget Workbuster.
• Samordna rekryteringsträffar av servicepersonal efter behov.
• Samordna och stödja vid rekrytering av tjänstemän.
• Tillsammans med personalchefen utveckla rutiner för utbildning, arbetsmiljö och hälsoarbetet samt andra personalrutiner i företaget.

Vem är du?

Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning inom HR/PA eller annan relevant erfarenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet från en personalintensiv verksamhet och gärna inom städ/Facility Management.

Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Som person trivs du i en supporterande roll och du är prestige lös och tycker det är kul med uppgifter som varierar i svårighetsgrad. Du har en god samarbetsförmåga och har ett intresse, vilja samt förmåga att hjälpa andra.

Du ska ha goda kunskaper inom:

• Arbetsrätt (LAS, MBL, arbetstidslagen).
• Arbetsmiljö och hälsoarbete.
• Rekryteringsarbete.
• Administration, dokumentation och datavana.

Övrigt om tjänsten: Som personalansvarig är du en del av företagets centrala personalfunktion som leds av företagets personalchef. Placeringsort: I huvudsak på vårt huvudkontor i Solna/Stockholm. B-körkort är ett krav då resor förekommer i tjänsten ca 1-2 dagar per vecka. Villkor och tillträde: Efter överenskommelse.

Sista dag att ansöka är Rekrytering av tjänsten sker löpande. För frågor kontakta: Aira Tapper, personalchef aira.tapper@inspira.se

Varmt välkommen med din ansökan idag!

Bifoga CV, personligt brev och spela gärna in en kort videopresentation av dig själv.

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2020-02-11

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-04-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inspira AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Inspira AB (org.nr 556478-2646), http://www.inspira.se/

Jobbnummer
5091129

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inspira AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inspira AB: