Personaladministration

Migrationsverket / Administratörsjobb / Hedemora
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Hedemora, Säter, Avesta, Norberg, Fagersta eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migrationsverket i Hedemora, Borlänge, Sandviken, Gävle, Västerås eller i hela Sverige

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

PA-assistent

Vi söker nu till vår enhet i Hedemora en PA-assistent med inriktning mot allmänt personaladministrativt arbete. På enheten arbetar vi i första hand med mottagandet av asylsökande i hela Dalarna, men vi har för närvarande även viss verksamhet i angränsande län vilka är Sandvikens och Hofors kommun. Mottagningsenheten i Hedemora kommer troligen att flytta till nya kontor i Borlänge i slutet av 2015 eller början av 2016. Där kommer merparten av handläggarna, administratörerna och kundservicemedarbetarna bli stationerade.

Publiceringsdatum
2015-02-15

Dina arbetsuppgifter
Du ingår i en arbetsgrupp med andra assistenter som ansvarar för enhetens registratur och utför allmänna administrativa arbetsuppgifter samt utför de uppgifter som åläggs av närmaste chef. I gruppen finns några som i övrigt arbetar med ekonomi och några som arbetar med personaladministrativa frågor.

Du stödjer chefen och medarbetarna i personaladministrativa frågor. Du granskar löner, utlägg och andra lönerelaterade saker inför löneattestering. I dina arbetsuppgifter ingår även att följa upp tidssaldon, övertidsuttag och sjukfrånvaro. Du utbildar personalen i frågor som har att göra med löner, förmåner, tidsredovisning mm. Du ansvarar för att beställa behörigheter, abonnemang och personlig teknisk utrustning. I rollen innebär det att du är aktiv i enhetens förbättringsarbete och tar ett mycket stort ansvar för att stödja chefen i personalarbetet. Du arbetar även med andra förekommande assistentuppgifter på enheten, såsom servicearbete i reception och per telefon samt arbete i våra boenden.

Kvalifikationer
Du skall ha fullständigt gymnasiebetyg och god datavana i Officepaketet. Du skall ha minst fem års dokumenterad erfarenhet av personadministrativt arbete. Då det är mycket ärenden och många varierande arbetsuppgifter så är det meriterande att tidigare haft ett serviceinriktat arbete som krävt stor flexibilitet, stresskapacitet och relationsskapande. Du trivs med att jobba operativt och praktiskt i en varierande roll. Som person är du organiserad, handlingsinriktad, ansvarstagande och effektiv samt kan skapa goda relationer på olika nivåer. Du har god förmåga att ta egna initiativ och arbeta under eget ansvar. Du kan hålla förtroenden och har stor respekt för dina medmänniskor och för ditt uppdrag. Du är stresstålig, noggrann och har ett strukturerat arbetssätt. Vi tillämpar teambaserat arbetssätt och därför är det meriterande att ha erfarenhet och god förmåga av konstruktivt teamarbete. Du kan identifiera dig med våra värderingar empati, mod och tydlighet vilka kommer vara vägledande i ditt arbete hos oss. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Datavana och körkort B är ett krav. Har du erfarenhet ifrån datasystemet Palasso är det meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Upplysningar
Anställningen är tillsvidare. Provanställning i sex månader.
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Vid tillsättning tar verket hänsyn till eventuell omplacering.
Tillträde: Snarast och efter överenskommelse.

Ansökan och kontaktpersoner
Ansökan sker endast via migrationsverkets eget rekryteringssystem som du bland annat når under lediga jobb på migrationsverkets hemsida.

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev, senast. Diarienummer:.

Sista ansökningsdag är 24 februari 2015.

Kontaktperson är Per Karlsson 010-485 24 50 per.karlsson@migrationsverket.se

Facklig kontaktperson är Hans Frölin (ST), tel 010-485 33 57 hans.frolin@migrationsverket.se och Anders Wiksell (SACO) 010- 485 38 69 Anders.wiksell@migrationsverket.se

Migrationsverket samarbetar med Experis vilka kommer att medverka i rekryteringsarbetet.

Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Heltid 100%

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Per Karlsson, Enhetschef 010-485 24 50 per.karlsson@migrationsverket.se

Företag
Migrationsverket

Adress
Migrationsverket
Box 44
77621 Hedemora

Kontorsadress
Box 44

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2167875

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Migrationsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migrationsverket: