Personal-ekonomihandläggare
Statsvetenskapliga institutionen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statsvetenskapliga institutionen i Stockholm,
Uppsala,
Lund eller i
hela Sverige Stockholms universitet söker personal- och ekonomihandläggare
Ref.nr: SU FV-2365-14. Sista dag att ansöka är 2014-09-10.
Statsvetenskapliga institutionen är en dynamisk och stark utbildnings- och forskningsinstitution vid Samhällsvetenskapliga fakulteten på Stockholms universitet. Institutionen strävar efter att vara nationellt ledande och internationellt framstående inom forskning och utbildning. Ett resultat av detta är att institutionens forskning om transnationella aktörer och globala styrformer har utsetts till ett ledande forskningsområde vid Stockholms universitet.
Statsvetenskapliga institutionen med drygt 100 medarbetare är en av de större institutionerna inom Samhällsvetenskapliga fakulteten. Omkring 1500 studenter från Sverige och övriga världen läser kurser vid institutionen. För mer information om institutionen, se
www.statsvet.su.sePubliceringsdatum2014-09-01Dina arbetsuppgifterArbetet som personalhandläggare innebär att administrera personalens semester, tjänstledighetsansökningar, sjukintyg, ersättningar, anställningsbeslut samt samt att beräkna kvarvarande finansieringstid för våra forskare. I arbetet som ekonomihandläggare ingår att hantera fakturor, kund- och leverantörsregister samt utlägg och reseräkningar. I arbetet ingår även att vara ett stöd till ekonomiansvarig vid registrering och uppföljning av projekt samt att bereda underlag. I tjänsten ingår även att vara registrator vid institutionen och att registrera och löpande arkivera handlingar.
KvalifikationerVi söker en serviceinriktad person som kan arbeta självständigt, ta eget ansvar och egna initiativ. Du har relevant PA-utbildning på högskolenivå och erfarenhet av arbete med personaladministration och arbete inom offentlig verksamhet. Det är meriterande om du har utbildning inom ekonomi på lägst gymnasienivå och arbetslivserfarenhet av ekonomiadministration. Det är också meriterande om du har erfarenhet av arbete med PA-systemet Primula samt ekonomisystemen Raindance och Mercur. Som person är du driven, social, strukturerad, serviceorienterad och flexibel. I rekryteringen kommer vi lägga särskilt stor vikt vid dina personliga egenskaper då detta är en tjänst som innebär många dagliga kontakter. Har du dessutom erfarenhet av arkivering och registrering i systemet W3D3 är det bra.
Anställningsvillkor
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med provanställning på sex månader. Tillträde så snart som möjligt. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning.
Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Upplysningar
närmare upplysningar om anställningen lämnas av administrativ chef Viktoria Arwinge,
viktoria.arwinge@statsvet.su.se , tfn 070-103 04 00
Fackliga företrädare
Anqi Lindblom-Ahlm (Saco-S) och Lisbeth Häggberg (Fackförbundet ST),
tfn 08-16 20 00 (vx), samt Gunnar Stenberg (SEKO), tfn 070-316 43 41.
Så ansöker duSkicka endast personligt brev och CV i ansökan. Kopior på vidimerade betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju. Ange gärna löneanspråk.
Välkommen med din ansökan, märkt med ref. SU FV-2365-14
senast den 10 september per e-post till:
registrator@su.se .
Handlingar som skickas elektroniskt bör vara i Word- eller pdf-format.
OBS! Ange referensnumret SU FV-2365-14 också i ärenderaden.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-09-10
Ange följande referens när du ansöker: Ref.nr: SU FV-2365-14
Ansökan kan skickas till e-postadress:
registrator@su.seFöretagStatsvetenskapliga institutionen
AdressStatsvetenskapliga institutionen
Stockholms universitet, 106 91 Stockholm
10691 Stockholm
Jobbnummer 1981090
Observera att sista ansökningsdag har passerat.