Personal- och löneadministratör till Mio
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Tibro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Tibro,
Hjo,
Skövde,
Karlsborg,
Tidaholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Tibro,
Hjo,
Skövde,
Karlsborg,
Tidaholm eller i
hela Sverige Vill du jobba som personal- och löneadministratör i ett spännande och expanderande företag inom detaljhandel för möbler och heminredning? Mios Lönecenter fortsätter att växa och söker nu två nya medarbetare!
Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats. Vi är ett modernt detaljhandelsföretag som med vårt starka kunderbjudande slagit branschen åtta år i rad. Vill du vara med och vinna matchen 2018?
Om Mio
Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i över 50 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Vi har nu 72 butiker i Sverige samt finns på nätet med e-handel. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov. Grunden är en stark och positiv entreprenörskultur. Vi brinner för att förgylla kundernas liv hemma med riktiga möbler och prisvärd kvalitet. Vi vill vara det spännande alternativet som inspirerar kunderna att förnya sina hem.
Om avdelningen
Mio Lönecenter är en del av Mios HR-avdelning som består av sju medarbetare som jobbar med lön, HR och interninformation. Mio Lönecenter hanterar löneadministration för drygt 1000 av kedjans medarbetare som arbetar i såväl egenägda butiker som i franschisbutiker. För att kunna arbeta ännu mer effektivt utvecklar vi kontinuerligt våra processer och systemstöd. Vi söker dig som gillar att bidra till struktur och ordning och drivs av att utveckla och utvecklas.
Publiceringsdatum2018-05-15Om tjänsten• Personal- och löneadministration, såsom:
• Löneadministration med huvudansvar för Mio Försäljning AB samt franchisebutiker inom ramen för Mio Lönecenter.
• Personaladministration
• Rådgivning och stöd i personal-, löne- och kollektivavtalsfrågor.
• Systemansvar för lönesystemet och bemanningsplaneringssystem.
• Projekt
• Delta i aktuella HR/lönerelaterade projekt.
Om dig
Du som har en relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot löneadministration, PA eller liknande kommer att ha en god grund att stå på. Vi ser att du som söker har erfarenhet från att jobba med både löne- och personaladministration. Vidare har du kunskaper inom den arbetsrättsliga lagstiftningen samt erfarenhet av att läsa och tolka kollektivavtal. Du har arbetat i något av de större lönesystemen, så som Hogia, Kontek, Agda eller Visma Lön.
Som person är du kommunikativ och öppen, med hög integritet och är duktig på att skapa förtroendefulla relationer. Du tycker om att arbeta systematiskt och har en god planerings- och organisationsförmåga. Du är initiativtagande, analytisk, har ett stort eget driv och trivs med att arbeta i team. Du har minst ett par års erfarenhet av kvalificerat lönearbete.
Vi kommer lägga stort vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Mio samarbetar med Adecco i denna rekryteringsprocess. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas därför av Adecco. Tjänsten skall tillsättas omgående. Anställningen sker direkt hos Mio och är en tillsvidareanställning.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att få inbjudan till videointervju som du ombeds genomföra så snart som möjligt. De som går vidare efter videointervjun får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Olivia Carlsson på 0500-445773.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktOlivia Carlsson
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Hertig Johans Gata 8
54130 SKÖVDE
KontorsadressHertig Johans Gata 8
Jobbnummer 4143587
Observera att sista ansökningsdag har passerat.