Pensionshandläggare - Tidsbgränsad anställning
Pensionsmyndigheten Halmstad / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten Halmstad i Halmstad Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut drygt 300 miljarder kronor till 2,1 miljoner pensionärer, genomför nästan 1,4 miljoner fondbyten och skickar ut 6,7 miljoner orange kuvert. Vi är drygt 1 000 medarbetare på 8 orter.
Vi gör pensionen enklare - för att alla ska kunna leva i nuet.
Produktionsavdelningen är Pensionsmyndighetens största avdelning med cirka 700 medarbetare. Avdelningen ansvarar bl.a. för administrationen av ålderspension som innefattar inkomstpension, tilläggspension, premiepension, garantipension, bostadstillägg till pensionärer, äldreförsörjningsstöd, efterlevandepension. I avdelningens uppdrag ingår även styrning, uppföljning och utveckling av verksamheten. Verksamheten bedrivs processorienterat på åtta verksamhetskontor lokaliserade i Växjö, Halmstad, Karlstad, Luleå, Visby, Gävle, Söderhamn och Stockholm.
I Halmstad handläggs bostadstillägg, ålderspension och omprövning. Vi söker nu pensionshandläggare, som ska arbeta med bostadstillägg för pensionärer, för tidsbegränsad anställning.
Publiceringsdatum2014-04-16Dina arbetsuppgifterArbetet innebär handläggning, utredning och beslut i pensionsärenden.
Vi ställer höga krav på effektivitet och rättssäker tillämpning. Arbetet innebär många kontakter med våra kunder såväl skriftliga som per telefon samt kontakter med svenska och utländska myndigheter.
Erfarenhet och utbildningVi söker dig som har relevant akademisk utbildning eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du har god datorvana, bland annat goda kunskaper i Officepaketet. Tidigare arbetslivserfarenhet från handläggning av bostadstillägg är meriterande.
Dina egenskaperDu är serviceinriktad, initiativrik, noggrann och van vid ett högt tempo. Du är en god lagspelare och har lätt för att samarbeta och dela med dig av dina erfarenheter och är prestigelös och har ett trevligt bemötande. Vidare arbetar du självgående och strukturerat och är van att fatta egna beslut. Du uttrycker dig väl muntligt så väl som skriftligt på både svenska och engelska och du trivs med kundkontakt.
Det är meriterande om du behärskar andra språk än svenska och engelska.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationTidsbegränsad anställning. Tillträde enligt överenskommelse.
För mer information
För mer information om tjänsten kontakta Patrik Rosén tel.010-454 37 94
Fackliga representanter: Anna Einarsson tel. 010-454 38 51 SACO och Luis Alberto Benitez tel. 010-454 33 01, ST
Du ansöker på
www.pensionsmyndigheten.se/ledigatjansterDin ansökan vill vi ha senast den 22 april 2014.
Ange diarienummer PSL 2014-48 i din ansökan.
Vi har i denna rekrytering tagit ställning till vilka annonseringskanaler som ska användas, varför vi undanber oss alla samtal från säljare.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-04-22
Ange följande referens när du ansöker: PSL 2014-48
FöretagPensionsmyndigheten Halmstad
AdressPensionsmyndigheten Halmstad
Box 304
30108 Halmstad
KontorsadressFredrikvallsgatan 7
Halmstad
Jobbnummer 1844316
Observera att sista ansökningsdag har passerat.