Pedagogisk utvecklare med inriktning mot AI
Örebro universitet / Grundskollärarjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla grundskollärarjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro universitet i Örebro,
Karlskoga,
Hällefors,
Karlstad,
Stockholm eller i
hela Sverige Vi söker en Pedagogisk utvecklare med inriktning mot AI vid Högskolepedagogiskt centrum för tillsvidareanställning vid Universitetskansliet.
Bakgrund
Örebro universitet är ett modernt och framstående lärosäte med ämnesmässig bredd, mod att ompröva och förmåga att utveckla. Vi har professionsutbildningar som tillhör landets bästa och ett av våra mål är att universitetet ska vara en attraktiv arbetsplats där medarbetare känner glädje och stolthet. Här finns cirka 1 600 anställda och 15 000 studenter. Universitetet ingår i flera nationella samarbeten kring utbildning och forskning inom AI och befinner sig vid den internationella forskningsfronten inom området.
Högskolepedagogiskt centrum driver och stödjer högskolepedagogiskt utvecklingsarbete vid Örebro universitet. Förutom pedagogisk kompetensutveckling, integrering av hållbar utveckling i utbildning och digitalisering av utbildning med pedagogiken i centrum arbetar enheten med strategiska högskolepedagogiska frågor. Målgruppen är universitetets lärare och pedagogiska ledare. Mer information finns på
www.oru.se/hogskolepedagogisktcentrumPubliceringsdatum2021-12-10Dina arbetsuppgifterÖrebro universitet satsar på moderna och hållbara digitala lösningar för undervisning och examination och har som ambition att integrera AI i flertalet utbildningar. Som pedagogisk utvecklare med inriktning mot AI kommer du att utbilda och inspirera lärare att arbeta pedagogiskt med att integrera AI i nya och befintliga utbildningar.
I din roll som pedagogisk utvecklare kommer du bland annat stödja lärare i att utforma och utveckla utbildningar inom AI eller kurser som behandlar hur AI kan användas inom en profession. Du kommer också arbeta med lärare för att finna nya sätt att använda AI som pedagogiskt verktyg och som en del av arbetet med hållbar utveckling i utbildning. I din roll ingår du i ett arbetslag som gemensamt med universitetets lärarkår arbetar för att driva utvecklingen av utbildning för en hållbar utveckling med stöd av nya digitala och pedagogiska möjligheter. I uppdraget ingår att ansvara för planering, undervisning och utveckling av workshops, seminarier och utbildningsdagar och arbetar kollegialt för att skapa webbresurser för lärare. Du kommer även att samverka nationellt för att stödja uppbyggnaden av utbildning inom AI.
KvalifikationerVi söker dig som har en högskoleexamen om minst 180 poäng eller motsvarande. Du har flerårig dokumenterad erfarenhet av att arbeta som lärare inom högre utbildning eller gymnasieskolan samt erfarenhet av pedagogiskt utvecklingsarbete inom en utbildningsorganisation. Det är meriterande om du har utbildning inom eller erfarenhet av att arbeta med AI. Det är också meriterande att vara disputerad inom ett fält av relevans för tjänsten.
Vi ser att du är en person som besitter förmågan att hitta nya och kreativa lösningar på pedagogiska utmaningar med stöd i vetenskap och beprövad erfarenhet. Du kan entusiasmera lärare att pröva nya pedagogiska grepp med hjälp av AI och andra digitala lösningar för att främja lärande för hållbar utveckling. För att lyckas i rollen ser vi att du har en hög pedagogisk medvetenhet och förmåga att arbeta studentcentrerat. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska och förmåga att undervisa på båda dessa språk. Du är flexibel, drivande, verksamhetsorienterad och utvecklingsbenägen. Du kan arbeta självständigt både individuellt och i grupp. Som person vill vi att du har en god social, kommunikativ och pedagogisk förmåga samt att du kan bidra till ett trevligt, öppet och kollegialt arbetsklimat. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper, förmåga att arbeta självständigt och att möta andra människor på ett förtroendeingivande sätt, samt visad god samarbetsförmåga.
Vi förutsätter att du är flexibel och öppen för förändringar och kan arbeta kvalitetsmedvetet och ansvarstagande.)
Information
Anställningen är tillsvidare på 100%. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning (och i förekommande fall provanställning.)
Närmare upplysningar om anställningen lämnas av Kristin Ewins 019-30 38 73, e-post:
kristin.ewins@oru.se Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.
Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.
Så ansöker duDu gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".
En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:
• Ett personligt brev med motivering till hur du kan bidra till universitetets fortsatta utveckling
• CV med relevant beskrivning av samlad kompetens
• Kopior av relevanta betyg/intyg som stärker din kompetens
Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.
Sista ansökningsdag är 2022-01-20. Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÖrebro Universitet
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Örebro Universitet (org.nr 202100-2924),
http://www.oru.se/ Jobbnummer 6167600
Observera att sista ansökningsdag har passerat.