Passionerad Kundtjänstchef till BTJ
BTJ Sverige AB / Ekonomichefsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos BTJ Sverige AB i Lund,
Stockholm eller i
hela Sverige Är du en handlingskraftig och kundfokuserad ledare som vill vara med och driva och utveckla en av företagets viktigaste avdelningar? Bli vår nya Kundtjänstchef och ta del av BTJ:s spännande resa, där vi fyller nyfikna liv med meningsfulla upplevelser!
Om BTJ
BTJ är en helhetsleverantör av informationstjänster och medieprodukter.
Genom att berika och leverera media och digitala informationstjänster förenklar och sparar BTJ resurser åt bibliotek, företag, skolor, universitet, högskolor och övriga organisationer och verksamheter med behov av effektiv informationsförsörjning. BTJ är ett privatägt företag med cirka 100 medarbetare som omsätter omkring 440 MSEK. Vårt huvudkontor ligger i Lund.
Arbetsuppgifter
Som Kundtjänstchef kommer du att driva och ansvara för kundtjänsts dagliga drift, vilket inkluderar budgetansvar och personalansvar för fem kundtjänstmedarbetare som alla har olika specialkompetens inom företagets verksamhet. BTJ är i en större förändringsresa och har nyligen skiftat fokus från en produktionsorganisation till en leveransorganisation för att skapa större mervärde för våra kunder. Som Kundtjänstchef innebär förändringen ett större fokus på leveransuppföljning, kravställning mot extern samarbetspartner, digitalisering och säljstödjande kundtjänstarbete. I rollen ingår även att utvärdera och följa upp verksamheten mot uppsatta mål. Tjänsten rapporterar till företagets Sälj- och marknadschef och ingår i företagets sälj- och marknadsorganisation.
Publiceringsdatum2016-11-08Dina personliga egenskaper - Affärsmässig, drivande och resultatinriktad
- Ledaregenskaper och bra prioriteringsförmåga
- Kund- och serviceorienterad
- Digitalt kompetent
- Administrativt stark
Du trivs med att ta ansvar och brinner för att tillsammans med dina medarbetare leverera ett resultat som överstiger förväntningarna. Som ledare är du involverande och låter dina medarbetare växa. Du arbetar strukturerat med rapportering, statistik, ekonomisk uppföljning och återkoppling som viktiga redskap. I förändringsprocessen är du tydlig, nyfiken och tar gärna initiativ till nya lösningar.
Kvalifikationer för tjänsten
- Krav, Universitetsexamen eller motsvarande inom relaterat utbildningsområde
- Krav, 2 års tidigare arbete som chef inom B2B kundtjänst
- Krav, mycket god språklig och kommunikativ förmåga
- Mycket meriterande, erfarenhet av digitalisering av kundtjänstarbete
- Mycket meriterande, erfarenhet av logistikbranschen
- Meriterande, erfarenhet av projektledning
Vi erbjuder
BTJ befinner sig i en dynamisk och spännande förändringsfas. Rätt person har stora möjligheter att påverka utveckling och riktning avseende arbetssätt och resultat. Avtalsmässigt erbjuds konkurrenskraftiga anställningsvillkor enligt kollektivavtal samt kontinuerliga utvecklingsmöjligheter. BTJ är placerat i trivsamma lokaler på Ideon i Lund.
Allmän information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor i Lund. Arbetet är på heltid.
Tillträde är beräknat till 2017-01-02 eller senare beroende på sökandes uppsägningstid. Urval kommer att ske löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan omgående dock senast den 4 december 2016.
För frågor om tjänsten var vänlig och kontakta Sälj- och marknadschef Johanna Thulesius på telefon 046-180 165 eller maila på
johanna.thulesius@btj.se.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde: 2017-01-02 eller senare beroende på sökandes uppsägningstid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-04
Ange följande referens när du ansöker: 2016/9
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBTJ Sverige AB
AdressBTJ Sverige AB
Scheelevägen 32
22182 Lund
KontorsadressScheelevägen 32
Jobbnummer 3148298
Observera att sista ansökningsdag har passerat.