P&L Controller till ett längre konsultuppdrag på spännande föret

Experis Finance Huvudkontor / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2014-09-18

Dina arbetsuppgifter
För kunds räkning söker vi en P&L controller/verksamhetscontroller för ett långt konsultuppdrag med start i mitten av oktober. Kunden är ett attraktivt och marknadsledande IT-bolag i Norrort.

Rollen som P&L controller innebär att vara spindeln i nätet och ha det övergripande ansvaret för att säkerställa att budgetar efterlevs och att de inte överskrids. Du kommer att ge stöd gentemot Business Partners och deras respektive budgetar. Som P&L controller undersöker du varför utfallet varierar mot budget, felsöker, hjälper anställda med budgetfrågor etc. Du arbetar operativt och kommer i din roll att ha mycket interaktion med bolagets outsourcade ekonomienheter. I arbetsuppgifterna ingår att göra månadsavstämningar, göra avsättningar och periodiseringar, göra prognoser månadsvis, ta fram rapporter och analysera med hjälp av Excelbaserat system.

Rollen innebär mycket kontakter med chefer inom olika segment som du träffar regelbundet gällande deras budget. En av de största kostnadsposterna är marknadsföring där du hjälper dem att använda sina pengar rätt och följa konsultkostnaden.

Vem är du?
Vi ser helst att du har en högskoleutbildning inom ekonomi och har tidigare erfarenhet av att arbeta som controller i ett stort företag med tydliga rutiner och processer. Då rollen kräver en generellt god redovisningskunskap och förståelse för hur olika siffror är bokade, är det viktigt att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med bokföring, gärna i ett internationellt bolag med stora delar av ekonomiprocessen outsourcad. Det är meriterande om du har tidigare arbetat som konsult då det krävs att du snabbt kan sätta dig in i rollen.

Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet och främst Excel. Du är van vid att arbeta med olika system och har en generellt hög IT kompetens och förståelse för hur olika system interagerar. Flytande engelska och svenska i tal och skrift är ett krav.

Som person är du en analytisk och noggrann problemlösare. Du är van vid att ha många olika kontaktytor och är en naturlig relationsskapare. Du har stark integritet och är inte rädd för att stå på dig. Du är stresstålig och duktig på att prioritera och se vad som är viktigt.

För att passa in i och trivas i konsultrollen bör du vara resultatinriktad, flexibel och nyfiken, både på nya människor och på nya kunskaper. Vi letar efter personer som motiveras av att lösa våra kunders behov och som på ett självständigt och lösningsorienterat sätt tar sig an nya arbetsuppgifter.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi på Experis hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och vi hjälper våra kunder med interimslösningar för redovisningsekonomer, redovisningschefer, ekonomichefer, controllers mm. Experis AB ingår i ManpowerGroup, - Sveriges största bemanningsbolag.

Vi kan erbjuda dig:

• Spännande tjänster på intressanta företag, - både välkända och nystartade
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt
• Möjlighet att jobba i svensk och internationell miljö
• Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter

Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss.
Vi erbjuder anställning enligt kollektivavtal med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via ansök länken nedan. Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta Anna Aurell-Sundvall på telefon 08 - 736 29 66 eller Therese Rocafort Svensson på telefon 08-736 28 77.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Rocafort Svensson

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2001394

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: