Överkalix kommun söker Administratör

Överkalix Kommun / Administratörsjobb / Överkalix
2024-06-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Överkalix kommun söker Administratör" (publicerad 2024-10-03) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Överkalix, Övertorneå, Kalix, Boden, Haparanda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Överkalix Kommun i Överkalix

Överkalix kommun ligger i hjärtat av Norrbotten och genomkorsas av polcirkeln vilket ger oss ljusa somrar och snörika vintrar.

Vi ligger mitt i den gröna omställningen och har en tydligt uttalad ambition att vara med på tillväxttåget. Vi behöver fler medborgare, fler livskraftiga företag, en modern, framåtlutad översiktsplan och en tydlig vinkling mot hållbarhet.

Administratör
En av våra medarbetare är ledig under en längre period och vi söker därför en vikarie.

Publiceringsdatum
2024-06-27

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med sedvanliga arbetsuppgifter som administratör inom ekonomi och administration. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara följande:

- Fakturering till våra kunder, främst inom VA/renhållning och fjärrvärme
- Fakturahantering från våra leverantörer
- Vara behjälplig i frontkontoret med reception och växel
- Utföra vissa uppgifter i vanligt förekommande verksamhetssystem
- Övriga arbetsuppgifter som kan vara aktuella

Kvalifikationer
Du ska ha datorvana och kunskap i Office-paketet.

Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift.

Du ska vara serviceinriktad och ha förmåga att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt.

Utbildningsbakgrund
Det är önskvärt att du har en gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi.

Erfarenheter
Det är bra om du har tidigare erfarenhet av liknande arbeten.

Dina personliga egenskaper
Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du bör vara strukturerad och noggrann med tydlig förmåga att prioritera, självgående och initiativrik. Du bör också ha en god samarbetsförmåga.

Varaktighet/ Arbetstid
Vikariat under perioden 2024-08-19 -- 2025-09-30

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan senast 2024-07-15. Intervjuer kan påbörjas redan under ansökningstiden.

Skicka in din ansökan via formuläret i denna annons.

Kontakt
Ekonomichef Agneta Suikki, telefon 0926-741 85

Fackliga företrädare nås via kommunens växel, telefon 0926-740 00

Vår uppgift som kommun är att erbjuda god service med hög kvalitet till invånarna och att verka för att Överkalix ska vara en attraktiv kommun att växa upp, utbildas, bo, arbeta och åldras i. Vi vill att du blir en del av det!

För att trivas bra hos oss ska du dela Överkalix kommuns gemensamma värdegrund, där ledorden är: engagerad, respektfull, ansvarstagande och professionell. Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, varierande arbetsuppgifter och att du som medarbetare får en god balans mellan arbete och fritid.

Som anställd hos Överkalix kommun har du möjlighet till friskvård. Vissa av våra arbetsplatser har flextid och det kan finnas möjlighet till distansarbete, beroende på arbetsplats och arbetsuppgifter. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Personuppgifterna i din ansökan kommer att sparas i 24 månader.
Om du blir anställd sparas dina uppgifter i personakten, annars raderas de sedan två år gått.

• ------------------------------------

Annonssäljare, rekryteringsföretag med flera undanbedes att kontakta oss i denna rekrytering. Vi har klart vilka rekryteringskanaler som vi vill använda oss av. Vänligen respektera detta.

Ersättning
Månadslön/timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-07-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/44".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Överkalix kommun (org.nr 212000-2684)

Arbetsplats
Kommunstyrelsen, Ekonomikontoret

Kontakt
Agneta Suikki
0926-74185

Jobbnummer
8773223

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Överkalix Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Överkalix Kommun: