Ordermottagare och kundservice sökes!
Adecco Sweden AB / Kontorsjobb / Arvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Arvika,
Eda,
Sunne,
Årjäng,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Arvika,
Eda,
Sunne,
Årjäng,
Kil eller i
hela Sverige Är du en ordermottagare som har arbetat med kundservice? Då har vi uppdraget för dig!
Hur ser din arbetsdag ut?
Du kommer att arbeta hos vår kund som är ett E-handels företag som säljer industriförnödenheter. Under din arbetsdag kommer du att arbeta med ordermottagning, vilket innebär att du tar emot beställningar via mail, gör därefter ett orderunderlag utefter kundens önskemål och lägger beställning. Du kommer även ha en kundservice funktion mellan vissa telefontider (9-10 och 14-15) där du besvarar frågor och ibland även beställningar från kunder. Reklamationer och hantering av returer arbetar du även med samt tar fram statistik för försäljning. Du kommer att arbeta i ett system där programvaran är på tyska däremot är dina kunder den svenska marknaden.
Vem trivs här?
Har du arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare kommer du snabbt in i ditt nya arbete. Din goda datavana och hantering av Officepaketet kommer du att ha användning utav samt din förmåga att vara strukturerad och ordningsam. Att ha kundkontakter är du van vid och trivs med att arbeta med kundservice. Har du en grundläggande förståelse för tyska kommer det att underlätta ditt arbete. Dina egenskaper som en lättsam lagspelare som främjar ett gott samarbete med kollegor kommer att uppskattas i din arbetsgrupp. Kontoret består idag av tre personer där man är mån om varandra och har en öppen och trygg dialog. Du kommer att ha din närmaste chef hos kunden på plats på kontoret samt tät kontakt med din konsultchef på Adecco då vi följer upp ditt uppdrag regelbundet.
Vad erbjuder vi?
Tjänsten är ett konsultuppdrag, vilket betyder att du är anställd av oss och uthyrd som konsult till vår kund. En av kundens medarbetare ska vara föräldraledig från maj 2016 och minst ett år framöver, varav du kommer att vara dennes vikarie. Uppdraget är tänkt att starta i slutet på mars/början på april för överlappning och upplärning. De kan även finnas möjligheter till långsiktig fortsättning efter vikariatet beroende på hur företaget utvecklar sig, samt anställning direkt hos kund.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.
Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Är du intresserad?
Då ska du skicka in din ansökan med CV som visar vad du gjort tidigare och Personligt brev som förklarar varför du söker tjänsten och varför du är rätt person. Rekryteringsprocessen startar omgående och urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Föräldravikariat minst 1 år Flextid Start slutet på mars/Början på April
Publiceringsdatum2016-02-17ErsättningPersonlig lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-29
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFrida Wiman, Konsultchef 0570-757481
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra torggatan 2
67132 ARVIKA
KontorsadressÖstra torggatan 2
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2675098
Observera att sista ansökningsdag har passerat.