Orderadministratör till global IT-leverantör
Bravura Sverige AB / Backofficejobb / Stockholm
2025-01-23
Visa alla backofficejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du en noggrann och strukturerad person med erfarenhet av inköp och orderhantering? Har du ett intresse för IT-produkter och trivs i en roll där du får kombinera serviceförmåga med teknisk förståelse? Vi söker nu en driven orderadministratör som vill bidra till att säkerställa smidiga och effektiva processer hos vår kund.
Publiceringsdatum2025-01-23Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag via Bravura på heltid som varar i minst 9 månader, med goda möjligheter till förlängning eller överrekrytering. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.
Om företagetFöretaget är en ledande global IT-leverantör med verksamhet i Sverige, Danmark, Tyskland, Tjeckien och Filippinerna. De erbjuder ett brett utbud av tjänster inom IT-drift och molntjänster, Digital Transformation, Applikation Tjänster och Cyber Security. De har en stark vision om att skapa värde genom sina tjänsteerbjudanden inom IT och digital transformation och siktar på att bli sina kunders bästa affärspartner och öka deras konkurrenskraft.
Företaget söker nu en orderadministratör till teamet i Stockholm. Tillsammans med övriga kollegor sitter du i fräscha och öppna miljöer på kontoret i Alvik Strand.
Dina arbetsuppgifterRollen som orderadministratör syftar till att säkerställa en smidig och effektiv hantering av inköps- och orderprocesser i organisationen. Du ansvarar för att rätt produkter från rätt leverantörer levereras i tid och till rätt kostnad, vilket är avgörande för att bibehålla hög kundnöjdhet och operativ effektivitet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att samordna och genomföra inköp av IT-hårdvara, mjukvara och tillbehör samt att hantera och prioritera orderflöden i ERP-lösningarna inom Microsoft Dynamics, inklusive Navision. Samt noggrant granska inkommande beställningar för att säkerställa att specifikationer och krav uppfylls. Du har mandat att välja leverantörer baserat på pris och kvalitet, justera mindre felaktigheter i beställningar samt genomföra prisförhandlingar.
• Koordinera och genomföra inköp av IT-hårdvara, mjukvara och tillbehör.
• Administrera och prioritera orderflöden inom Microsoft Dynamics-systemet, som omfattar Navision.
• Granska och kvalitetssäkra inkommande beställningar.
• Samarbeta med sälj- och ekonomiavdelningar samt distributörer.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Avslutad gymnasial utbildning
• Erfarenhet av ERP-system inom Microsoft Dynamics, inklusive Navision, är meriterande
• Teknisk förståelse med god dator- och systemvana
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.
För att trivas i rollen som orderadministratör krävs det att du är strukturerad och har förmågan att planera, organisera och prioritera dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Du är stresstålig och kan hantera ett högt tempo med många parallella arbetsuppgifter, samtidigt som du bibehåller en hög servicenivå gentemot både interna och externa intressenter. Du har en stark kommunikativ förmåga och kan anpassa ditt budskap för att uppnå önskad effekt. Dessutom har du en teknisk förståelse för IT-produkter, både hårdvara och mjukvara, vilket hjälper dig att tolka tekniska krav och specifikationer. Slutligen är du noggrann och lägger stor vikt vid detaljer, vilket bidrar till hög kvalitet i det arbete du utför.
Övrig information
Start: OmgåendePlats: Alvik Strand, StockholmLön: Enligt överenskommelseFunderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna härÄr du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information härHar du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail,
info@bravura.seeller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-07-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803),
https://www.bravura.se Arbetsplats Bravura
Jobbnummer 9121615