Orderadministratör
Scandinavian Radio Technology AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scandinavian Radio Technology AB i Stockholm Publiceringsdatum2020-12-17Dina arbetsuppgifterVi söker nu en orderadministratör som tar ett övergripande ansvar för orderhanteringen i vår verksamhet. Vi erbjuder dig en intressant och omväxlande tjänst i ett litet och familjärt bolag med expansionsplaner.
Dina arbetsuppgifter kommer inkludera:
Hantering av inkommande order samt registrering i vårt affärssystem.
Fakturering
Att sköta kontakt med kunder gällande order-, leverans- och lättare supportfrågor
Ta emot inkommande samtal
Plocka och packa order
Planera och bevaka utgående leveranser
Tjänstens huvudsakliga uppgift innebär att du på ett professionellt och serviceinriktat sätt kommer hantera inkommande beställningar hela vägen från orderregistrering i olika system till att plocka, packa och hantera leverera varorna. I SRT:s produktflora finns allt från enklare standardiserade produkter till mer tekniskt komplexa produkter som kräver lite mer produktkännedom. Därför är det fördelaktigt om du har ett sinne för detaljer och en viss förståelse för teknik.
Du kommer ingå som en viktig del i ett litet och sammansvetsat sälj-team där du tidvis även är ett stöd för utesäljarna.
KvalifikationerVi söker dig som har tidigare erfarenheter inom sälj eller kundservice med täta kundkontakter via telefon och mail, gärna inom teknikrelaterad verksamhet. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.
Du är en utåtriktad person med en positiv attityd och har lätt för att kommunicera med andra, såväl kunder som leverantörer och kollegor. Du bör vara detaljorienterad, strukturerad och ansvarstagande. Du har god datorvana och särskilt av att arbeta i affärssystem. Du bör ha förmågan att ta initiativ och arbeta problemlösande.
Beskrivning av verksamhetenScandinavian Radio Technology AB (SRT) är ett mindre bolag som utvecklar högteknologisk trådlös kommunikation inom områdena larm och positionering. Vi har vårt ursprung i Standard Radio & Telefon AB (SRT), ett företag som etablerades 1938 av ITT-koncernen. Företaget i sin nuvarande form etablerades under slutet av 2004 och vi har sedan dess uppnått stora framgångar med egenutvecklade larmprodukter och är idag ledande i Sverige inom området personlarm. Vi har ett nära samarbete med Sveriges största larmcentraler och levererar idag personlarm kopplade till Securitas, Avarn, Rapid samt flera av Sveriges mindre larmcentraler. Bland kunder inom offentlig verksamhet återfinns bl.a. Polisen och Försvarsmakten samt många av Sveriges alla kommuner. Vi genomför även större kundprojekt där kunder har specifika krav. Vi strävar alltid efter att ha största möjliga kontroll över förädlingsprocessen och från vårt kontor i Vällingby hanterar vi utveckling, inköp, lagerföring samt försäljning.
SRT:s målsättning är att bli Skandinaviens främsta leverantörer av larmutrustning för skydd av yrkesprofessionella.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-18
AdressScandinavian Radio Technology AB
Krossgatan 18
16250 Vällingby
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Orderadministratör".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Scandinavian Radio Technology AB (org.nr 556666-9544)
Krossgatan 18 (
visa karta)
162 50 VÄLLINGBY
Ansökan E-post:
jobb@srt.se Jobbnummer 5493628
Observera att sista ansökningsdag har passerat.