Operatörer till Polisens kontaktcenter i Nässjö
Polismyndigheten / Supportteknikerjobb / Nässjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Nässjö,
Eksjö,
Aneby,
Sävsjö,
Jönköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Nässjö,
Eksjö,
Jönköping,
Värnamo,
Växjö eller i
hela Sverige Arbetet innebär att du tar emot och dokumenterar brotts- och förlustanmälningar, ger upplysningar, tar emot tips samt håller förhör med brottsdrabbade personer och vittnen. PKC hanterar även förhör vid ansökan om kontaktförbud. Arbetet utförs med hjälp av telefoni och It-teknik samt genom slagningar i Polisens register.
Du lämnar också information om lagar och förordningar till medborgarna. Det ställer krav på att du kan tolka och tillämpa de regelverk som gäller och att du är samhällsorienterad. En annan viktig del av arbetet är vårt serviceåtagande mot allmänheten. Du kommer därför även att svara på frågor gällande andra ärenden som hanteras av Polisen.
Som operatör arbetar du självständigt men också i nära samarbete med andra inom och utanför organisationen. Då direktiv om arbetet ibland förändras är det viktigt att du lätt kan anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar. Arbetet är stillasittande och du pratar i telefonen större delen av dagen. Periodvis kan arbetsbelastningen vara stor och arbetet kan ibland upplevas psykiskt påfrestande.
Polisens kontaktcenter är i nuläget bemannat alla dagar i veckan mellan 06.45-23.15, vilket innebär att du arbetar oregelbundna tider enligt periodplanering.
Vi söker dig som har:
Gymnasiekompetens eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
God datorvana
Kunna dokumentera snabbt och med hög kvalitet (kommer att testas vid intervju)
Kan uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket (kommer att testas vid intervju)
Goda kunskaper i engelska, främst i tal och förståelse (kommer att testas vid intervju)
Meriterande:
Tidigare erfarenhet av arbete vid PKC
Tidigare erfarenhet av arbete i polisiära datasystem
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i t.ex. callcenter eller kundtjänst
Ytterligare språkkunskaper
Publiceringsdatum2018-10-24Dina personliga egenskaperDu har hög servicekänsla och förmåga att skapa goda relationer med både allmänhet och arbetskamrater. Du är flexibel, stresstålig och besitter förmåga att prioritera, något som krävs då arbetsbelastningen skiftar. Utöver det ska du vara ansvarsfull och ha hög känsla för rättssäkerhet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter? Där du genom att påverka och bidra till polisens uppdrag, verkligen kan göra skillnad?
Vi söker nu medarbetare som vill arbeta som operatörer vid Polisens kontaktcenter i Nässjö.
Vid Polismyndigheten arbetar omkring 29 500 personer. Den nya polismyndigheten består av sju polisregioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli. I polisregion Öst ingår polisområdena Östergötland, Södermanland och Jönköping samt flera regionala enheter däribland Polisens kontaktcenter.
Polisens Kontaktcenter (PKC) är en central del av Polisens service till medborgarna, med målsättningen att ha utmärkt tillgänglighet, bemötande och kvalitet. Uppdraget är att vara det första steget i en effektiv kvalitetssäkrad brottsutredningsprocess, med fokus på brottsofferbemötande. Kontaktcentret är beläget i Nässjö där ett 90-tal anställda för närvarande arbetar.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPolismyndigheten
AdressPolismyndigheten
Box 12256
10226 Stockholm
KontorsadressPolhemsgatan 30
Jobbnummer 4420860
Observera att sista ansökningsdag har passerat.