Operativa inköpare, Solna
Skatteverket / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Ditt nya jobb
innebär att du arbetar operativt med inköp gentemot Skatteverket och Kronofogden. Du avropar varor och tjänster från befintliga avtal, gör direktupphandlingar och enklare förnyade konkurrensutsättningar. Du ansvarar för att göra beställningar och inköp av varor och tjänster som hanteras utanför fastlagt standardsortiment och ger också stöd och hjälp till verksamheten med frågor kring beställningar i inköpssystemet eBeställ. Inköpsarbetet styrs av LOU - Lagen om Offentlig Upphandling. Du arbetar i nära samarbete med strategiska inköpare, som har det övergripande ansvaret för strategiarbete, upphandlingar och avtalsuppföljningar.
Som operativ inköpare har du tät kontakt med olika delar av verksamheten.
Du deltar också aktivt i olika genomförandeprojekt inom till exempel lokalförsörjning, i kategoriarbete samt i inköpsenhetens förbättringsarbete.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• har aktuell eftergymnasial utbildning inom ett för tjänsten relevant område eller har minst tre års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet samt har läst kurser inom inköpsjuridik/ekonomi
• har aktuell och för tjänsten relevant arbetslivserfarenhet
• har kunskap om LOU, gärna från arbete
• har förmåga att arbeta självständigt och resultatinriktat
• är kommunikativ och har god pedagogisk förmåga
• kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift
• är lyhörd, hjälpsam och kan samarbeta väl
• har vana att driva och ta ställning i frågor i samverkan med andra
• har stor integritet och förmåga att skapa goda relationer
• har god analytisk förmåga.
Det är meriterande om du har genomfört upphandlingsärenden enligt LOU antingen som köpare eller säljare. Det är också meriterande om du har kunskap inom det exekutiva området som hanteras inom Kronofogden. Det är även meriterande om du har erfarenhet av något inköps- eller upphandlingssystem.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare med tillträde omgående enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2013-10-14Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Ej specificerat
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBirgitta Sjöstrand, sektionschef 010-5747976
Theresa James, HR-konsult 010-574 93 64
Susanne O'Konor, facklig kontaktperson SACO 010-574 85 55
Jan-Erik Åberg, facklig kontaktperson ST 010-574 89 75
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1676216
Observera att sista ansökningsdag har passerat.