Operativ VD med försäljningsansvar
Dreamwork Scandinavia AB / Chefsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dreamwork Scandinavia AB i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Kort om tjänsten
Det är tuffa tider för många företag just nu. Vi är lyckosamma nog att stå stadigt och våra e-handelstjänster ligger helt rätt i tiden. Därför söker vi nu efter en VD med operativt säljansvar. Vi letar efter en person med stort säljdriv och säljansvar och som vill leda vårt bolags säljarbete framåt och till nästa nivå. Har du erfarenhet från e-handel och av kundrelationer på C-nivå? Vill du ha stort inflytande och uppskattar en arbetsplats med korta beslutsvägar? Då är det här jobbet för dig!
Om verksamheten
Caupos mission är att säkerställa att det verkliga kundbehovet är identifierat och tillgodosett, bortom tekniska plattformar. Det är det som skapar affärsnytta. Vår affärsidé är att leverera e-handel anpassad för varje enskild verksamhet, med de funktioner som krävs för hög effektivitet i alla kanaler. Vi ger ditt företag möjlighet att växa i den digitala världen.
Caupo har under 10 års tid levererat ett stort antal väl fungerande lösningar åt olika typer av företag.
Mer om tjänsten
I denna tjänsten rapporterar du direkt till styrelsen/ägarna. Du blir anställd som VD med operativt Säljansvar och kommer att arbeta med kundbearbetning, leda vårt säljarbete framåt och skapa nya kunder såväl som att vårda befintliga kundrelationer.
Du är ytterst ansvarig för kontoret, personalen och att driva verksamheten framåt. Din arbetsdag innehåller allt från prospektering och konceptförsäljning till Key account management-aktiviteter - och fin gemenskap med oss andra på kontoret förstås.
Jobbet handlar mycket om att förstå kundens utmaningar och behov, och kunna översätta dessa till tekniska helhetslösningar. Med andra ord förstår och talar du både kundens och våra teknikers språk.
Vår arbetsplats utgörs av ett tajt team där alla har en viktig roll att fylla. För att trivas här behöver du tycka att e-handel är riktigt, riktigt roligt och ha ett eget driv. I gengäld har du stort inflytande över ditt arbete och jobbar mot tydliga mål.
Publiceringsdatum2020-11-04ProfilVi söker dig som har arbetat i ledande ställning med B2B/B2C-försäljning i några år och nu vill ta nästa kliv in i en ledande roll. Du känner dig hemma på C-nivå bland kunder och samarbetspartners. Du har erfarenhet från lösningsförsäljning inom e-handel. Det är viktigt att du har kunskap och teknisk förståelse för e-handelns olika byggstenar med komponenter som affärssystem, lagersystem, PIM-system.
Du gillar utmaningar, tar initiativ och har stort engagemang. Vi söker dig som intar ett framtidsperspektiv som utmanar vårt sätt att tänka, där du agerar sparringpartner mot kollegor och ägare. Positiv, affärsmässig och flexibel är andra egenskaper som är högt värderade. Det är viktigt att veta att våra projekt är ofta stora och sker ofta över långa cykler - därför behöver du också vara uthållig och kunna bygga relationer med kunder och samarbetspartners över tid.
Du trivs i bolag med en stark entreprenörsanda och som person triggas du av att nå dina uppsatta mål samt att inspirera dina medarbetare till att göra detsamma.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Vid frågor, välkommen att kontakta Karin Stenberg på
karin.stenberg@dreamwork.se alt 042 17 66 07.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön + provision
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-11-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagDreamwork Scandinavia AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "5548".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Dreamwork Scandinavia AB (org.nr 556695-7600),
http://www.dreamwork.se/ Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 5429739
Observera att sista ansökningsdag har passerat.