Operativ Logistiker med självledarskap i hjärtat på Svenska Retu
Happyr AB / Controllerjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla controllerjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Happyr AB i Västerås,
Eskilstuna,
Enköping,
Köping,
Sala eller i
hela Sverige Svenska Retursystem AB rekryterar: Operativ Logistiker med självledarskap i hjärtat
Det smarta kretsloppet
Svenska Retursystem är det smarta kretsloppet för våra livsmedel. Bakgrunden till vår uppkomst var övertygelsen om att hela dagligvarubranschen skulle gynnas av ett gemensamt system för lastbärare, där ansvaret skulle administreras och skötas av en gemensam part.
STANDARDISERING OCH ÅTERVINNING
Vårt system är baserat på standardiserade lastbärare och standardiserade tjänster som ger effektiva och hållbara varuflöden för alla aktörer i hela kedjan, från producent ut till butiken eller restaurangen. Genom samarbete och återanvändning minskar vi branschens miljöpåverkan. Vår drivkraft är att skapa effektiva processer i alla led och vi arbetar därför ständigt med att utveckla så enkla, effektiva och hållbara lösningar som möjligt för branschen.
OM SVENSKA RETURSYSTEM
Företaget grundades 1997, omsätter 723 Mkr (2020) och har 193 anställda. Svenska Retursystems ägs till lika delar av Dagligvaruleverantörers Förbund (DLF) och Svensk Dagligvaruhandel (SvDH) och huvudko...
Läs mer på
https://hpr.to/j24344 Vill du vara med på en spännande utvecklingsresa i ett företag som genomsyras av hållbarhet och cirkulär ekonomi? Trivs och utmanas du av att ta stort ansvar både för ditt och teamets leveranser i ett företag där självledarskap är ledstjärnan? Brinner du för analys, flöden och logistik? Svarar du ja på frågorna ska du söka till rollen som Operativ Logistiker på Svenska Retursystem.
Du kommer ingå i ett team med fyra Logistiker som arbetar med kundärenden och utredning i vårt centrala logistik- och transaktionssystem, Smart Pooling. Systemet är hjärtat i vårt cirkulära system av returlådorna och -pallarna som ständigt flödar runt i ett stort och komplext system inom livsmedelsbranschen. Just nu händer det extra mycket då vi håller på att bygga upp egen kompetens och tar över hela ansvaret från en extern aktör.
Svenska Retursystem arbetar med självledarskap som grund för hela organisationen. Detta innebär att du tillsammans med dina kollegor får stort ansvar att forma hur ni löser uppdraget och hur ni når dina och hela gruppens resultat och måluppfyllelse. Självledarskapet ger dig möjlighet att vara ditt bästa jag och använda och utveckla dina styrkor. Forskningen visar också att vårt välbefinnande, måluppfyllelse, flexibilitet och kreativitet ökar när vi själva är vår närmaste ledare.
Logistikerna sitter i nybyggda lokaler i Västerås och ingår i nybildade teamet Customer Service & Planning Center, som tillsammans är hjärtat i styrningen av våra flöden och har ansvaret för bl a planering, kundservice, saldokontroll och kundreskontra.
Du kommer få arbeta med:
• First-line kundsupport för saldofrågor i retursystemet
• Utredningar och analys av avvikelser
• Fakturering
• Administration och rättningar i IT-systemet
• Saldodomare - lösa tvister i retursystemet
• Utbilda kunder i systemet och hjälpa dem göra rätt
• Bidra i utvecklingsinitiativ och förbättringsaktiviteter
För att lyckas i den här rollen tror vi att du har/är:
• Gillar att arbeta kundnära och i en operativ puls med allt vad innebär av daglig problemlösning, proaktivitet, flexibilitet och kunddialog
• Är noggrann, ansvarstagande och handlingskraftig, du trivs med att leverera mot teamets gemensamma mål i en platt och agil miljö
• Är analytisk och har förmåga att se och förstå samband
• Har hög kommunikativ förmåga både skriftligt och muntligt
• Är lyhörd, prestigelös, har mycket god samarbetsförmåga och vill dela med dig av kunskap till dina kollegor
Formella krav:
• Minst två års erfarenhet av arbete inom logistik, intresserad av analys av flöden och lagersaldo
• Eftergymnasial utbildning inom SCM/Logistik/Ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Grundläggande ekonomi- och logistik-kunskaper inom bl a redovisning, lagersaldo, flöden
• Goda IT-kunskaper att arbeta i affärssystem och system med stora dataflöden (transaktionssystem), i Excel och BI-verktyg
• Erfarenhet av att arbeta serviceinriktat med daglig kundkontakt
• Goda kunskaper inom processarbete och strukturerat f...
Läs mer på
https://hpr.to/j24344Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2021-12-01ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-12-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHappyr AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Happyr AB (org.nr 556971-5963),
https://www.retursystem.se/sv/ Arbetsplats Svenska Retursystem AB
Jobbnummer 6146398
Observera att sista ansökningsdag har passerat.