Operativ Logistikchef
add-logistics AB / Inköpar- och marknadsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos add-logistics AB i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Stockholm,
Sigtuna,
Botkyrka eller i
hela Sverige Add Logistics söker för Beijers räkning en Operativ Logistikchef för tillsvidareanställning till Arlandastad. Vi kallar till intervjuer löpande och tillämpar inte sista ansökningsdag.
Företaget
Beijer Byggmaterial AB är Sveriges största helägda bygghandelskedja med 70 byggbutiker jämnt utspridda över vårt avlånga land med pålitligt byggmaterial och rejäla verktyg åt både byggfirmor och hemmasnickare. Beijer omsätter ca 5 miljarder SEK och har ca 1350 anställda, ingår i koncernen Wolseley som är den ledande leverantören av byggnadsmaterial och byggtjänster i Europa och Nordamerika med en försäljning på närmare 150 miljarder kronor och ca 39 000 anställda på 4400 anläggningar i 25 länder. Beijer Byggmaterial AB är ett framgångsrikt företag som fortsätter sin offensiva satsning för framtiden. Vill du vara med?
Tjänsten
Som Operativ Logistikchef kommer du ha en viktig roll på distributionsenheten att ansvara för lönsamhet, utveckling och en personalgrupp på ca 35 personer. Du kommer att ha budgetansvar, säkerställa och ansvara för flödet från plockad order till utlevererad vara för kunder i Stockholm och Uppsala med omnejd. Stor vikt av arbetet kommer ligga i utveckling, optimering, och uppföljning av verksamheten. Tillsammans med dina medarbetare ser du till att Beijer Byggmaterial är det självklara alternativet för såväl befintliga som ny kunder. Vidare kommer bemanningsplanering av både befintlig och inhyrd personal vara en viktig del av ditt arbete. Du rapporterar till Logistikdirektören.
Vi söker dig som
Har ett stort inre driv och trivs med ett målfokuserat arbete. Du har erfarenhet från ledande befattning där du tagit beslut och kan påvisa goda resultat. Du är lösningsorienterad, noggrann, strukturerad och stresstålig. Du värdesätter att leverera enligt dead lines, är affärsinriktad och har ett naturligt kommersiellt fokus. Det är meriterande är om du har branscherfarenhet inom tredjepartslogistik. Du bör ha god datorvana och gärna erfarenhet av arbete med lagerhanteringssystem. Goda kunskaper i både Svenska och Engelska är ett krav. Sist men inte minst är du en trygg ledare som har förmåga att engagera, motivera och kommunicera mål och entusiasmera din omgivning som bidrar till ett gott samarbetsklimat.
Publiceringsdatum2015-08-28Så ansöker duDenna rekryteringsprocess hanteras av Add Logistics. Om ovan stämmer in på dig, ansök redan idag genom att skicka ditt CV och personliga brev till oss via formuläret på vår hemsida
www.addlogistics.se . Alla ansökningshandlingar behandlas konfidentiellt och kommer inte att komma i kontakt med någon annan part än Add Logistics och vår kund. Rekryteringsansvarig Iréne Klasson svarar gärna på dina frågor via telefon 031-788 13 05.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön - Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-09-13
Ange följande referens när du ansöker: addlogistics385
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagADD-LOGISTICS AB
AdressADD-LOGISTICS AB
Stigbergsliden 5
41463 Göteborg
KontorsadressStigbergsliden 5
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2408275
Observera att sista ansökningsdag har passerat.