Operativ inköpare till Swedol i Hisings Backa

Swedol AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Swedol AB i Göteborg, Borås, Trollhättan, Varberg, Uddevalla eller i hela Sverige

Swedolkoncernen är den professionella användarens multispecialist. Vi erbjuder kvalitativa varor och tjänster på ett enkelt och proffsigt sätt.
Vi har webbhandel och cirka 100 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland under varumärkena Swedol, Grolls, Univern och Nima. Kunderna finns huvudsakligen inom områdena Bygg och anläggning, Industri och verkstad, Åkeri och transport, Jord- och skogsbruk samt Offentlig service.
Sammantaget omsatte bolagen i Swedolkoncernen cirka 3 miljarder kronor år 2017 och har cirka 900 anställda. Swedols B-aktie är noterad på NASDAQ Stockholms Mid Cap-lista.

Publiceringsdatum
2018-06-20

Om tjänsten
Som operativ inköpare hos oss har du tillsammans med kategorichef ett helhetsansvar för varuförsörjningen inom en kategori samt att rätt vara köps i rätt kvantitet efter uppsatta parametrar så att varor finns tillgängliga för kunderna. En vanlig dag arbetar du med att följa upp butikers beställningar och ge stöd till dem i att optimera sina inköp, att säkerhetsställa att organisationen följer upp planerade aktiviteter och du har hela tiden koll på varuflödet mellan leverantör och centrallager, centrallager och butik samt leverantör och butik utifrån kategorins behov.

En viktig del av arbetet är att säkerställa uppfyllnad av inköpspolicyer och inköpsrutiner, att följa lagar, regler samt etiska krav och att följa upp butikers beställningar och ge stöd till dem i att optimera sina inköp.

Tjänsten kan innebära längre arbetsdagar vid tjänsteresor och kundevents och är placerad på vårt kontor i Hisings Backa.

Vi söker dig som
• har koll på hela inköpsprocessen och att jobba mot budgetmål. Det tror vi att du har genom några års erfarenhet av att ha arbetat med det, vilket innebär att du kan beskriva hur du tidigare har arbetat utifrån en inköpsprocess och budget. Du arbetar strukturerat och har god förmåga att organisera ditt eget arbete. Har du tidigare erfarenhet av inköp inom detaljhandeln, av prognosbaserade inköpssystem och av Jeeves så är det meriterande.
Du behöver ha mycket god IT-kunskap (Word, Excel) och systemförståelse för relevanta affärssystem samt mycket goda läs och skrivfärdigheter i svenska och engelska.

Om att arbeta hos oss
Vi arbetar utifrån vår värdegrund som har kunden i centrum. Vi vill vara den partner som bäst tillgodoser den professionella användarens behov och önskemål. Vi samarbetar genom ett gemensamt förhållningssätt som är; enkelt, proffsigt, hjärta och driv. Det är så man känner igen oss, både som kollega och kund.

Vi erbjuder
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Vi har kollektivavtal inklusive pension ITP1, friskvårdsbidrag och förmånliga personalrabatter i våra butiker.

Intervjuer kommer att ske löpande, därför vill vi gärna ha din ansökan snarast dock senast 2018-07-08.

Kontakta
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta operativ inköpschef Pierre Stamenov på telefon 031-742 34 64.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av tjänsten men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Swedol AB

Adress
Swedol AB
Importgatan 23
42246 Hisings Backa

Kontorsadress
Importgatan 23

Jobbnummer
4214158

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Swedol AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Swedol AB: