Operativ inköpare till Saab
Skill Rekrytering & Bemanning AB / Inköpar- och marknadsjobb / Linköping
2024-12-05
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skill Rekrytering & Bemanning AB i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Om företagetSaab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 23 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Dina arbetsuppgifterSom operativ inköpare på Saab kommer du att ha en central roll i att säkerställa att produktionen alltid har rätt material och komponenter för att möta höga krav på kvalitet och leveranstider. Du kommer att arbeta i projektform och samarbeta med ett engagerat team, samtidigt som du har ansvar för ett antal leverantörer inom ditt segment. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera:
Ansvara för det operativa inköpsarbetet, inklusive orderläggning och uppföljning av leveranser i vårt affärssystem IFS.
Bygga och utveckla långsiktiga relationer med leverantörer.
Säkerställa att inköpen följer företagets interna riktlinjer och policies.
Hantera offerter och leveransbevakning
Åtgärda avvikelser och hantera problem som kan uppstå i samband med leveranser.
Samarbeta nära andra avdelningar för att säkerställa en smidig och effektiv produktion.
Din profilVi söker dig som har:
Relevant utbildning inom inköp, logistik eller motsvarande erfarenhet.
Erfarenhet av operativt inköpsarbete.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Erfarenhet av inköpsadministration i affärssystem.
Goda kunskaper i Microsoft Office, särskilt Excel.
Meriterande för tjänsten:
Erfarenhet från teknisk industrin eller annan angränsande bransch.
Kunskaper i affärssystemet IFS.
Som operativ inköpare på Saab behöver du vara självgående, ansvarstagande och ha förmåga att driva ditt arbete framåt. Samtidigt är det viktigt att du är en lagspelare och trivs med att samarbeta nära både kollegor och externa leverantörer.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
AnsökningsförfarandeDetta är ett konsultuppdrag på cirka ett år, med möjlighet till anställning på Saab efter en tids inhyrning. Tjänsten kan tillsättas omgående eller enligt överenskommelse, och urvalet sker löpande. Vi uppmuntrar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Isabelle Jerner på
isabelle.jerner@skill.se eller 013-495 88 04.
Vi ser fram emot din ansökan!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skill Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556685-8618),
https://skill.se/ Kontakt Isabelle Jerner
isabelle.jerner@skill.se Jobbnummer 9046976