Operativ inköpare till Life Logistics
Hero AB / Inköpar- och marknadsjobb / Vallentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Vallentuna,
Täby,
Upplands Väsby,
Sollentuna,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero AB i Vallentuna,
Täby,
Upplands Väsby,
Sollentuna,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-02-16FöretagetFör vår kund Life Logistics räkning söker vi nu en operativ inköpare för ett längre vikariat. Life Logistics är en hälsogrossist med ett sortiment inom hälsa, hudvård, sport samt träning. Företaget ägs av Life Europe AB som är ett av de ledande hälsokedjorna i Norden med totalt 440 butiker fördelat på Sverige, Norge, Danmark och Finland. Life Logistics ansvarar för varuflödet till Life Europes butiker men säljer även till andra butiker och kunder som vill ta del av deras sortimenturval. Life Logistics finns belägna i Vallentuna där det i dag arbetar ca 35 personer.
Om tjänstenI rollen som operativ inköpare så kommer du att tillhöra inköpsgruppen som i dag består av omkring fem personer som arbetar både strategiskt och operativt inom inköp. I gruppen så ingår även en inköpsassistent, en inköpscontroller samt en inköpschef. I aktuell roll så kommer du att arbeta med orderläggning, kontrollering av orderbekräftelser samt fortlöpande kontakt med de leverantörer du ansvarar för. En stor del av dina arbetsuppgifter sker i lageroptimeringssystemet Relex där du ansvarar för att justera parametrar för att optimera lagervärdet hos Life Logistics samt följa upp nyckeltal. Under vikariatet så kommer även en uppdatering av systemet Relex att ske där du kommer att få ta en projektledarroll för att komma framåt i uppdateringen.
Möjligheter:
Nu har du som är nyutexaminerad eller med några års arbetslivserfarenhet inom exempelvis logistik möjlighet att utvecklas i en roll som operativ inköpare. Trivs du i en roll där du hela tiden strävar efter att nå så bra resultat som möjligt genom att fördjupa dig i dina arbetsuppgifter? Sök tjänsten redan i dag!
KvalifikationerVi söker dig med minst 2 års arbetslivserfarenhet från t.ex. administration, butik eller en liknande tjänst, det är även mycket meriterande med praktisk eller teoretisk kunskap inom logistik. Då du kommer att ha kontakt med leverantörer och kunder internationellt så hanterar du, förutom svenska, även engelska i tal och skrift. För aktuell roll så bör du även ha ett IT-intresse och ser det som intressant att få arbeta i datasystem, meriterande med erfarenhet av Navision samt Relex. Du trivs i en roll med många kontaktytor där du har ett eget ansvar över dina arbetsuppgifter samt drivs av att utvecklas och leverera resultat efter deadlines. Du är en glad och öppen person som har lätt för att samarbeta med andra människor.
Tillträde, omfattning och anställning:
Uppdraget är ett konsultuppdrag vilket innebär att du anställs av Hero och arbetar ute hos vår kund med start omgående, uppdraget beräknas pågå fram till mars 2017. Tjänsten föreligger under kontorstider 07:00-16:00, heltid.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.
Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Hanna Larsson på
rekrytering@hero.se .
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Söker du via mobilen?
Det går jättebra att bifoga ditt cv när du har tillgång till en dator. Kom ihåg din inloggning och komplettera informationen så snart som möjligt så har vi allt vi behöver för att du ska bli aktuell för intervju!
"We are heart working"
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, ca 1 år
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHanna Larsson
FöretagHero AB
AdressHero AB
Liljeholmstorget 7
11763 Stockholm
KontorsadressLiljeholmstorget 7 11763 Stockholm
Jobbnummer 2674502
Observera att sista ansökningsdag har passerat.